1# Célozz

Célozz a kampányaiddal. Kutasd fel, hogy ki a célcsoportod, ugyanis az előzetes kutatás elengedhetetlenül fontos. A fiatalok sok különböző közösségnek tagjai, ami azt jelenti, hogy számos platformon jelen vannak. Tehát az első és legfontosabb tényező az, hogy felmérd, a szolgáltatásod, illetve a terméked mennyire „illeszthető” rájuk. Mennyire tudnak azonosulni a termékkel, a szolgáltatással? Milyen platformokon vannak jelen? Milyen tartalmat olvasnak szívesen? Amennyiben ezekre a kérdésekre választ kapsz, könnyebb kialakítani a szűkebb célcsoportodat is.

#2 Ne ítélkezz

Második lépésként fontos, hogy ne dőlj be az Y generációval kapcsolatos negatív híreszteléseknek. Nem tudom, hogy olvastál-e már az Y generációval kapcsolatos negatív hangvételű cikkeket, de rengeteg taglalja, hogy ez a korcsoport lusta, önző, beképzelt… Az emberek szívesen szidják ezt a generációt, de mit lehet javasolni a márkáknak, a vállalkozásoknak, hogy szólítsák meg ezeket a fiatalokat? A pozitív támogatás és a derűs hozzáállás sokkal célravezetőbb, hogyha egy (vagy több) Y generációs fiatallal kell együtt dolgoznod, vagy, ha a célcsoportod pont ebbe a korosztályba esik.

#3 Vegyülj el

Praktikus tippként ajánljuk az Y és Z generációnak szánt események látogatását. Ez a módszer azonban csak akkor működik, ha nem feszélyez a helyzet, és jól tudod magad érezni a körükben. Hazai viszonylatban érdemes ellátogatni az EFOTT-ra, aVolt és Sziget fesztiválokra, romkocsmákba, Játszóház projektekre… Hogy miért pont ezeket a helyszíneket javasoljuk? Mert itt sokkal közvetlenebbül megfigyelheted a célcsoportodat! Nem mellesleg befogadóbbak is a fiatalok egy fesztiválon, ahol az a cél, hogy mindent kipróbálj, magadra ragassz, minél több mindenben részt vegyél. Ha épp nemrég dobtál a piacra egy új terméket, vagy most készülsz bevezetni egy új szolgáltatást, a legjobb hely lehet egy fesztivál vagy egy közösségi esemény, ahol könnyen reklámozhatod magadat és a termékedet.

#4 Márkahűség

Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az egyes emberek gondosan felépített személyes márkái.  Hosszútávon az egyik legfontosabb az lenne, ha a fiatalok személyes márkájuk részévé tudnál válni. Ezt elérni az egyik legnehezebb, mivel ilyenkor nemcsak az a cél, hogy azonosuljanak a termékkel vagy a szolgáltatással, hogy lájkolják a posztokat, aztán elfelejtsenek… Az lenne a legoptimálisabb, ha ezek a fiatalok a márka életében is aktívan részt vennének,  illetve “önmagukkal” hirdetnék a márkát. Ennek érdekében nagyon kell ügyelned a szép vizuális tartalmakra, az interakciókra, illetve a megosztásokra is. Minél népszerűbbé válik a szolgáltatás/a termék, annál nagyobb presztízzsel bír majd az a fiatal, aki igénybe veszi a szolgáltatásodat vagy fogyasztja a terméket.

#5 Végezetül

Végezetül pár hasznos infó: gyárts hasznos tartalmat és mindig próbálj adni valamit. Akár tiszteletet, akár élményt, akár tárgyi ajándékot. A legsikeresebb tartalmaknak három ismérve van: hasznos, személyes és abszolút őszinte. Nem elég, ha folyton vidám, „fényes” tartalmakat hozol létre és vidám emberekkel kampányolsz. Őszintének és valóságosnak is kell lenned.

Forrás: www. socialmediatoday.com