“Miért kell nekünk egyáltalán Facebook oldal?”

“Nem elég a honlap?”

“Nem jobb, ha majd csak a kollégáimmal megosztjuk az akciókat?”

 

A fenti kérdésekkel BÁRMIKOR, BÁRKI találkozhat, aki sűrűbben szokott beszélgetni vállalkozókkal, az online céges jelenlétről.

 

Nah, de mik a jó válaszok az ilyen kérdésekre?

 

Nézzük szépen sorjában:

 

 

A Facebook, mint kereső

 

Ha azt a szót halljuk, hogy kereső, akkor az első gondolatunk a Google jól ismert, minimalista felülete lehet. Ha belegondolunk, hogy hol szoktunk még külön termékekre, esetleg cégekre keresni, akkor a YouTube is ott lesz a listán sokunknál.

Hát a Facebook? Bizony a Facebook is! Az ok, amiért kevésbé jut eszünkbe ez így külön, az az, hogy időnk nagy részét, így is ezen a felületen töltjük és természetesnek vesszük, hogy értesítéseink ellenőrzése mellett, folyamatosan kereséseket is végrehajtunk az oldalon.

 

A fogyasztóid nagy része jelen van a Facebookon és tekintélyes időt is szentel annak felületén. Te miért ne akarnál jelen lenni velük együtt?

 

 

Gyorsaság, frissesség

 

A weboldalakkal ellentétben egy Facebook oldal sokkal gyorsabban és könnyebben frissíthető, ha változás állt be a nyitvatartás, a helyszín vagy bármi apróbb céginformáció terén.

Ez azt eredményezi, hogy elsősorban az ilyen apróbb információkért cserébe már kevesen hagyják el a Facebook oldalát, hogy egy weboldalon informálódjanak, egyszerűbb számukra is, ha mindössze egy keresés során utánanézhetnek ennek a Facebook segítségével.

 

Például.: A pünkösdi nyitvatartást, Te hol tennéd közzé?

 

 

A tartalom hitelesít

 

Nem csak az számít, hogy igényesen, pixeles képek nélkül legyen kitöltve az a Facebook oldal. Ami hasonlóképp fontos, az az oldalon jelenlevő tartalom mennyisége és frissessége.

Csak építheti vállalkozásod bizalmi faktorát, ha rendszeresen és releváns tartalmat osztasz meg követőiddel. Egy ilyen lehetőséget bűn kihagyni.

 

 

Kapcsolatfelvétel

 

Az ezredfordulósok sokkal ritkábban frissítik e-mailjeiket, mint azt szeretné bármely vállalkozás, ezért a kapcsolatot sem valószínű, hogy ott fogják felvenni egy céggel.

Természetesen az ellenkezője is teljességgel igaz, aki az idősebb korosztályt célozná meg, az aligha várhat Messenger üzeneteket vásárlóitól.

 

Ki a célcsoport? Ők hol vannak jelen és ott milyen szokások szerint működnek? Csak pár kérdés, amit ilyenkor feltétlen tisztázni kell!

 

 

Facebook oldal vs honlap

 

Ez egy olyan csata, aminek még messze nem kell lezajlania.

Ahogy a kapcsolatfelvétel esetében, úgy itt is számíthat, hogy milyen korosztályra célzunk és hogy mik a céljaink. Ha online szeretnénk értékesíteni, akkor mindenképp kell a weboldal. Meg lehet oldani Facebookon is már az értékesítések nagy részét, ugyanakkor a vásárlók szemszögéből még megszokottabb a weboldalon keresztüli online vásárlás és ha nem vezetjük ki a kattintókat a Facebook oldaláról, le kell mondanunk a Google remarketing lehetőségeiről is.

 

A fentiek tudatában véleményem szerint már nem lehet kérdés a kérdés többé. Facebook oldal egyszerűen KELL!