Színes lesz a Facebook!
2017/04/11
Megmutatjuk, hogy hol vérzik el a tartalommarketinged!
2017/04/19
Mutasd mind

Miket másolhatsz le konkurenciádról?!

Iparágtól függetlenül biztos vagyok benne, hogy rendelkezel olyan konkurensekkel, akik ha nem is minden egyes területén a marketingnek, de néhány esetében bizony nagyobb sikereket tudhatnak magukénak, mint a te céged. Ez persze nem probléma, remek ha ezt felismerjük és tudatosan kezeljük, javítjuk!

Nem mindegy ettől függetlenül viszont, hogy az említett javítás és korrekció közben mit és hogyan másolsz konkurenseidről, hisz a cél nem az, hogy majd ugyanazokat az eredményeket hozd.

Hogy mikről vehetsz példát egy konkurens cég esetében, azt a most következő cikkben fogjuk végigjárni.

Miképp mutatják meg cégük igazi személyiségét?

Ha egy cégre gondolunk, akkor a legtöbb esetben nem tudjuk megállni, hogy ne csatoljunk rögvest a cég mellé pár általunk igaznak ítélt értéket.

Ha belegondolsz, mik azok a tulajdonságok, amik kapásból felhozhatóak konkurenciád megemlítése után? Biztonságos, gyors, rugalmas vagy megbízható? Ha megvannak ezek az értékek, akkor azt nézd meg, hogy miképp kommunikálják őket. Neked milyen értékeket kéne csatolnod a céged, márkád mellé a vevők fejében? Biztosan ugyanazokat, mint a konkurensednek vagy lehet, hogy pont jobb lenne teljesen más üzenetet kreálni?

Mennyi tartalmat gyártanak és hova?

Milyen mennyiségben és milyen csatornán folytatják a kommunikációjukat és a legfontosabb kérdés: kiknek?

Megtalálják a célközönségüket vagy tévesen választották az adott platformot.
Milyen időközönként tesznek közzé újdonságokat? Kik írják ezeket?
Fel tudod dolgozni esetleg az általuk érintett témákat más formátumban?
Ezek mind olyan kérdések, amik felvetésével már sokkal több ihletet meríthetsz, mint egy esetleges egyszerű tartalommásolás során.

 

Milyen mélységében kommunikálnak az egyes témákról?

Kinek szólnak az egyes tartalmaik? Olyan embereknek akiket már régóta foglalkoztat a téma vagy esetleg a teljesen kezdőknek is segítenek? Ha nem, Te hogyan tudnád megoldani, hogy a célcsoportodon belül a legszélesebb kör számára tudjál releváns anyagot szolgáltatni?

 

Élnek az újdonságokkal?

A közösségi média és a technológia rohamszerű fejlődésének köszönhetően rendre újabb és újabb eszközök használata állítható csatasorba egy kampány során. Ezeket milyen szinten használja konkurenciád? Csinál élő közvetítéseket? Van Instagram fiókja, rendszeres belsős tartalommal? Mindemellett folyamatosan kommunikál emailben a leghűségesebb követőivel?

Vigyázzunk, mert az újdonságok azonnali adaptálása sem mindig tanácsos. Ha adott egy teljesen jól működő formátum, például az email, akkor azt lehet nem érdemes feladni, csak azért mert nem annyira friss és menő eszköz. Ami jól megy, azt nem kell piszkálni, ha találsz olyat ahol lehetne javítani, akkor ott nézd meg, hogy milyen lehetőségek vannak, miképp tudod tesztelni az egész esetén az esetleges új eszközt.

 

Miért kattintottam?!?

A legjobb módszer, ha rá akarunk jönni arra, hogy miért működnek bizonyos kampányok konkurenseinknél, ha magunk is részeseivé válunk azoknak.

Közben folyamatosan fel kell tennünk a kérdést, hogy “miért”! Miért kattintottam? Miért iratkoztam fel? Miért vásároltam (volna) mégis?

 

Mit csinálnak, mikor nem reklámoznak?

Sokan képtelenek kiszakadni és külső szemlélőként tekinteni a céges folyamatokra, mert mindig és mindenben az üzletet és reklámot keresik. Nah de mit csinál akkor a konkurencia, mikor nem hirdet? Mivel foglalkozik? Miről kommunikál?

 

Szerintem…

Egy két dolgot érdemes figyelembe tartani, mielőtt rászabadulnánk konkurenseink tartalmaira és elkezdenénk átvezetni őket saját csatornáinkra.

  1. A másolás egy igen ingoványos talaj és amíg az ihletmerítés a cél, addig nem lehet probléma. Amennyiben már konkrétan a tartalom lopása lenne, fontos, hogy megértsük, hogy nem éri meg! Nem éri meg, mert nem lesz saját hangvételű tartalom és ezt mind a követőid, mind az idézett konkurencia látni fogja, ez pedig további kellemetlen pillanatokat okozhat.
  1. Csináld jobban vagy másképp. Ugyanazt semmiképp se reprodukáld, hisz nem is ugyanaz a célod vele, mint konkurensednek. Te jobbat akarsz alkotni, ami jobb eredményekhez vezet. Adott tehát a feladat, hogy csináld jobban vagy másképp…
  1. Lehet, hogy mindennek az ellenkezőjét kell majd tenned. Sokszor az fog működni, ami teljesen szembemegy azzal, amit megszokott a piac. Ha ők magáznak, lehet, hogy Neked tegezned kell vevőidet. Ha mind írásban kommunikálnak, lehet Neked a videós formátumot kell éltetned.

Mindent összegezve véleményem szerint nem lehet nagy probléma, ha a másolás folyamata során komplexebb tervvel állunk elő, mint egy egyszerű Ctrl+c, Ctrl+v.

 

Hajrá!;)

Forrás: socialmediatoday.com