Facebook hirdetések írása egy egész más szemszögből [RENDHAGYÓ CIKK]
2017/05/05
Mit jelent a Facebookon a CPC? Induljunk az alapoktól: 2. rész
2017/05/17
Mutasd mind

Mit jelent a Facebookon az elérés? Induljunk az alapoktól: 1. rész

Te valóban tudod, hogy mit is takar az elérés Facebookon? Pontosan tudod, hogy mikor számít és hogy milyen súllyal kell szerepeltetni az online jelenléted eredményeinek elemzése során ezt a mutatót?

Ha igen, akkor hidd el, egy olyan kisebbség tagja vagy, amely szereplői vagy munkájukból fakadóan vagy személyes indíttatásból, de tevékenyen foglalkoznak a Facebookban rejlő lehetőségekkel.

Ez a bejegyzés, majd a későbbiekben az “Induljunk az alapoktól” címszóval ellátott további cikkek azoknak szólnának, akik szeretnének tisztában lenni az alapokkal, hogy a Facebook különböző mérőszámainak biztos ismerete alapján el tudják dönteni egy-egy posztról, hogy az milyen formában felelt meg az elvárásaiknak, sikeresnek mondható-e.

A cikksorozatunk további anyagainak segítségével természetesen majd tovább növelhető ez a tudás, ám az alapfogalmak ismerete nélkül nem érdemes még elmerülni a Facebook Hirdetéskezelő rejtelmeibe.

Hogy miért?

Az ok az, hogy ezek ismerete nélkül könnyen érthetjük félre az eredményeket, várhatunk el teljesen irreális számokat vagy bízhatunk meg olyanokban, akik a számunkra esetleg mellékes mutatók számainak gyarapításában látják a sikert. Teljesen tévesen.

 

Most az elérés ismertetése lesz terítéken.

Ha rendelkezel Facebook oldallal, követőkkel és legalább egyszer posztoltál már rá, akkor biztos vagyok benne, hogy kíváncsian nézted, hogy milyen mennyiségeket értél el bejegyzéseddel.

Ha kíváncsi vagy, ezeket a számokat itt tudod megtekinteni:

 
 

Kattintás után az alábbi felületre jutsz:

 
 

Ha visszamegyünk az első képre az ‘Eredmények megtekintése’ gombra is kattinthatunk.

 
 

Ekkor a fizetett elérésekkel szembesítő oldal ugrik fel:

 
 

Öntsük tiszta vizet a pohárba

Az elérés azt jelenti, hogy az adott posztunk, hány különálló személyhez jutott el. Ha valaki kétszer látta netán, az is egynek fog számítani, hisz ugyanarról az emberről beszélünk, ugyanarról a felhasználói fiókról.

 

Mikor számíthat az elérés?

Ha az adott információt minél több ember számára szeretnénk eljuttatni. Köztudott, hogy követőink már csak igen kis számban találkoznak a meg nem hirdetett posztjainkkal, ezért például az organikus (nem fizetett) elérések számának alakulása remek mutatója lehet egy minőségi, közkedvelt bejegyzések. Minél többen kedvelik az adott bejegyzést vagy osztják meg, annál nagyobb elérést produkálhat. Hogy növeljük elérésünket, érdemes a Facebook algoritmusa számára is kedvező tartalmat gyártanunk. A vizuális formátumok, mint a képek, videók vagy az élő bejelentkezés, mind több embernek jeleníti meg majd bejegyzésünket, mintha csak linket vagy nyers szöveget osztanánk meg.

Ha értékesíteni szeretnénk vagy bárminemű interakciót elérni, akkor az elérés, mint mutató aligha lehet releváns, hisz nekünk ebben az esetben a letöltések, jelentkezések, ügyfélszerzések mennyisége vagy a vásárlások számának alakulása fog igazán számítani.

Ügyelni kell azonban az elérés estében még valamire! Kerülni kell az olyan eseteket, mikor rossz célcsoport látja posztjaidat, esetleg ha olyan területen éred el a legnagyobb sikereket, ahol nem is vagy jelen, mint aktív piaci szereplő. Az elért emberek minősége legyen mindig mérvadó.

Ezt Facebook oldalad ‘Elemzések’ fülének, ‘Személyek’ menüpontjában ellenőrizheted le a legegyszerűbben!

Semmiképp sem rossz tehát, ha nagy elérési mennyiséggel büszkélkedhetsz, ám fontos, hogy ez a mutató ne vegye el a fókuszt az esetleges egyéb célokat mérő mutatóktól, és hogy mindvégig releváns maradjon az a közönség, akit elérünk tartalmunkkal.