Mit jelent a Facebookon az elérés? Induljunk az alapoktól: 1. rész
2017/05/12
Hogyan lehet célozni Facebookon? Induljunk az alapoktól: 3. rész
2017/05/17
Mutasd mind

Mit jelent a Facebookon a CPC? Induljunk az alapoktól: 2. rész

Az egy kattintásra jutó költség vagyis csúnyábbik nevén a CPC (Cost per click) az legismertebb mutató, amellyel mind Facebook hirdetések, mind Google AdWords hirdetések létrehozása, kezelése során találkozhattál.

A mutató (opcionális esetben) forintban adja meg azt az összeget, hogy mennyibe került egy, a hirdetésedre érkező kattintás.

Ennek beállítása a Hirdetéskezelőben az alábbi helyen található:

A ‘Licitösszeg’ opciónál választhatunk, hogy a Facebook rendszerére bízzuk ennek a kattintásonkénti összegnek a meghatározását vagy mi magunk szeretnénk megadni a pontos összeget.

A Manuális opció választása esetén a Facebook javaslatot tesz, hogy milyen összeggel kellene elindítanunk hirdetéseinket.

 

A nagyobb, jobb?

Természetesen mindannyiunk célja az, hogy ezen mutató minél kisebb összeget jelentsen és a hirdetések optimalizálása során is erre kell törekedni.

Fontos tudni ugyanakkor, hogy a CPC összegének viszonylagos magassága, nem feltétlen jelent rosszat.

Az egész a célzás segítségével érthető meg. Minél specifikusabb és szűkebb célcsoportra hirdetsz, annál nagyobb lehet a kattintási összeg. Logikusan, hisz számodra olyan embereknek jelenítheti meg ezután hirdetéseidet, akik nagyobb eséllyel a kattintáson túl még az elvárt interakciót (jelentkezés, letöltés, vásárlás, feliratkozás, igénylés, kapcsolatfelvétel) is elvégzik. Ez pedig értékesebb kell legyen számodra.

Ebből következik, hogy minél nagyobb célközönségre célzunk, annál lejjebb faragjuk ezt a CPC-t. Érdemes így optimalizálni? Nem igazán… Igaz, a költségek csökkenhetnek kattintásonként, ám sokkal kevésbé releváns közönséget fogsz elérni hirdetéseiddel, ami így végeredményében nem fog sok megtakarítást eredményezni.

 

Mennyi az annyi?

Mennyi legyen Neked a CPC-d? Erre nincs ökölszabály, azt kell mondjam, hogy hirdetési fiókonként különbözik az ideális CPC összege. Fontos ilyenkor abba belegondolni, hogy milyen áron értékesíted az adott termékedet, szolgáltatásodat. Nagy összegű termék esetén a nagyobb CPC is indokolt lehet, ám egy belépő termék esetén már átgondolnám meddig engedem és milyen költségekkel futni hirdetéseimet.