Milyen változtatások várhatóak a mindenki által már jól ismert közösségi felületeken zajló reklámokat illetően 2017-ben? Milyen online marketing jóslatokkal tekinthetünk 2017-re?

Felesleges már oldalakon át taglalni és bizonygatni, hogy milyen fontos szerepe van az online-nak, minden cég éves marketing kampányai során. Mennyire alapvető stratégiai eszközöket szolgáltat, már akár a kisebb vállalkozások számára is és hogy mennyire gyorsan alakítja át hétköznapjainkat és gazdaságunkat.

Ha Te is felkészülten szeretnél már koccintani elsején, tudván, hogy milyen irányba mozdul el várhatóan az online marketing és hirdetések világa, akkor kövesd figyelemmel a most következő 6 pontot:

1. A ‘cross-device’ vagyis az eszközök közti marketing

A legtöbb ember egynél több olyan digitális eszközzel rendelkezik, amin keresztül napi rendszerességgel folytat online kommunikációt. Gyakran úgy, hogy felváltva fogyasztja ugyanazt a tartalmat különböző méretű, rendeltetésű és képességű eszközein.

Ez megkerülhetetlen feladat elé állította a hirdetőket, hisz üzenetüknek minden platformon fogyasztható formában kell elérnie az érdeklődőket, lehetőleg akkor, amikor leginkább fogékonyak ezen üzenet befogadására.

A mobiloptimalizált oldal csak a kezdet, a legjobb ha rendszeresen, több eszközről ellenőrzöd online jelenléted minőségét. Célcsoportod egy szelet valószínűleg már mobilon találkozik veled a legtöbbször, bizonyosodj meg hát róla, hogy ott is ugyanazzal a megjelenéssel találkozzon mint mások, akik asztali számítógépen keresnek cégedre.

Ha lenne egy gyakorlati tanácsom a hirdetések menedzselésére nézve, akkor az a szeparáció lenne. Igyekezz szétválasztani külön kampányokba a különböző felületeken futó hirdetéseidet. Így jobban át tudod tekinteni majd, hogy melyik platformon a legaktívabbak követőid és hogy melyiken vagy lemaradva a többihez képest.

2. ‘Influencer marketing’ vagyis a véleményvezérek szerepének erősödése

A régi iskola reklámjai már nem működnek annyira hatásosan, mint azt hisszük, reméljük. Az embereknek nem elég már az ajánlat, nem elég ha csak Te tudod, hogy az egy jó termék/szolgáltatás.

Vásárlásaikat, döntéseiket, elköteleződéseiket általában már egy hosszas és alapos kutatás előzi meg, amely során minél több információt gyűjtenek be az adott termékről. Ilyenkor megválogatják, hogy kire hallgatnak, éppen ezért fordul elő egyre többször az, hogy cégek és vállalatok megtalálják a célcsoportjuk által követett véleményvezéreket egy-egy közös kampány erejéig.

Nincs ebben semmi elítélendő, hisz a véleményvezér csak a lehetőséget kapja meg, hogy őszintén értekezzen az adott termékkel kapcsolatban. Félrevezetésnek itt nincs sok értelme, hisz ha elfogultságon kapják a követett véleményvezért, akkor az örökre elveszti hitelét rajongói előtt.

Javaslom Te is keresd meg, hogy kit követnek célpiacod tagjai. Kire hallgatnak? Kitől informálódnak?

Ha megvan az adott személy, akkor keresd meg egy ajánlattal. Ilyenkor adj nagy teret a véleményvezérnek és a lehető legtöbb szabadságot, terméked, szolgáltatásod tesztelésére. Higgy neki, Ő biztosan tudja, mi kell követőinek.

3. Mobile first, mobile only – avagy, legyen a mobil az elsőszámú kommunikációs felület

Évente egyre nagyobb és nagyobb szeletet követel magának a mobil, az információs eszközök képzeletbeli tortájából. Az emberek mobilon olvasnak, kommunikálnak, szórakoznak és vásárolnak sokszor. Mindezt persze teszik egyre gyakrabban.

A Te célközönséged milyen eszközön keresztül informálódik? Ha megvan, helyezd arra a hangsúlyt!

4. Natív hirdetések

Csak képzeld el: bekapcsolod a TV-t és már is ömlenek  a teljesen irreleváns reklámok. Mi ezekkel a legnagyobb probléma? Hogy nem Neked szólnak. Igen, lehet, hogy a Te generációdnak, lehet hogy a csatorna tartalmaival megegyező érdeklődésűeknek, de nem Neked!

A natív hirdetések egy újfajta megközelítésre adnak lehetőséget a nagyobb vállalatok számára. Két fontos résznek kell teljesülni. Egyrészt a korrekt tartalomnak másrészt pedig a pontos elhelyezésnek.

Ez lehet egy látogatott blog vagy hírportál ahol megjelenítheted saját fizetett tartalmaidat. Az olvasók látni fogják, hogy bejegyzést közöltél az oldalon, viszont eldönthetik, hogy meg is nézik e.

Ez egy sokkal visszafogottabb hirdetési folyamatot fog eredményezni és ösztönzően fog hatni a hirdetők kreativitására, hisz itt már csakis a tartalom érdekességén fog múlni, hogy az mennyi kattintást eredményez.

5. Élő videók

2017-ben várhatóan tovább erősödik az élő videók iránti népszerűség. Az élőben közvetített tartalmaknak megvan az exkluzivitásuk és közönségedet is jobban motiválhatod, ha amit mondasz csak bizonyos ideig elérhető, megtekinthető.

6. Mennyiség helyett a minőség

Mennyiség helyett, a minőségi személyre szabottabb tartalmak felé kell venni az irányt. A követőd nem a karakterszám és nem is a bejegyzések közzétételének gyakorisága fogja meggyőzni. Sokkal fontosabb, hogy olyan tartalmat szolgáltass, amit szívesen olvasnak. Ellenkező esetben akár a SPAM mappában is végezhetik leveleid, bejegyzéseid. Ott már pedig tényleg nem számít a mennyiség.

Forrás: socialmediatoday