Az ünnepek remek lehetőséget kínálnak különböző megjelenések, képek, tartalmak és akciók generálásához. Érdemes megmutatnunk, hogy naprakészek vagyunk, és az ünnepi hangulat hullámhosszán vagyunk. Ez részben pozitív érzéseket vált ki célközönségünkből (hiszen az emberek többsége szereti az ünnepeket), részben tükrözi, hogy cégünk igenis ad a megjelenésre. Nem utolsó sorban pedig remek alkalom az akciók, kedvezmények, egyéb ajánlatok kiemelésére. Az emberek ilyenkor nyitottabbak, költekezőbb hangulatban vannak és gondolkodás nélkül van egy pozitív témánk a promóciókhoz.

Íme tehát pár online dolog, amivel meglovagolhatjuk az ünnepi időszak hullámát:

1. Profilkép

Egy kis Photoshoppal nagyon könnyedén ünnepi hangulatúvá tudjuk varázsolni logónkat. Elég klasszikus ünnepi motívumokban gondolkodnunk, mint a hópelyhek, télapósapka, csillagok stb. és kombinálhatjuk logónkkal. Akár a márkánk színét is kicserélhetjük ünnepi színekre (piros, zöld, kék), sok logónál ez is működőképes. A lényeg, hogy ne rugaszkodjunk el nagyon és maradjunk az arculatunk korlátai között.

2. Borítókép

A profilképünkkel együtt a borítóképünket is ünnepivé varázsolhatjuk egy kis időbefektetéssel. Ennek még van egy olyan előnye, hogy nem feltétlen kell a logónkból kihozni valamit, egy teljesen egyéni kinézetet is kaphat. Persze azért ne üssön el élesen a profilképünktől!

3. Bejegyzés design

Nem titok, hogy a vizuális tartalmak uralják a közösségi médiát, kritikus fontosságúak kommunikációnkhoz. Így hát legyen az egy boldog ünnepeket jókívánság, egy meghívó, egy infografika vagy bármilyen bejegyzésünk, ha lehet próbáljuk ráhúzni az év végi köntöst!

goodif-holidays

Egy tavalyi bejegyzésünk inspirációnak.

4. Csináljunk GIF-et

Nagy munkának hangozhat, de egy új alkalmazással egyáltalán nem nagy erőfeszítés, és remek tartalom az ünnepektől függetlenül is. Ez az újdonság pedig az Instagram, Boomerang nevű alkalmazása, mellyel játszva elkészíthetünk egy 1 másodperces kis mozgóképet, és megoszthatjuk több felületen is. Íme, hogy is néz ez ki egy Instagramon megjelent példán:

A few keep ups outside the East Stand this morning ⚽ #boomerang #oldtrafford #eaststand #manchesterunited #manutd #manchesterutd #mufc #mufcfanpics

Manchester United Foundation (@manchesterunitedfoundation) által közzétett videó,

5. Videók

A videók dominálnak a közösségi médiában, és ez az egyik legtöbbet alkalmazott marketing eszköz az ünnepi időszakra. Csinálj egy interjút, vegyél fel egy “betekintés a színfalak mögé” videót, vagy készíts felvételt egy ünnepi napról az irodában. Az alábbi videó a Target-től rendkívül profi példa, természetesen nem feltétlen erre gondolunk, ezt nem lehet elvárni mindenkitől, azonban tartalmaz tanulságos elemeket. 1. A videó egy ízelítő, csábítja a nézőt a weboldalra 2. A cím sokatmondó 3. Bejelölnek a bejegyzésben más Facebook oldalakat is, így növelve az elérést.

6. Nyereményjáték

Ne feledd, hogy a legjobb módszer az interakciók generáláshoz, hogy valamilyen játékra invitálod az embereket. Osszanak meg képeket, videókat, kommenteljenek, várj el tőlük valamilyen kreatív tartalmat a díjért. Ezeket később te is fel tudod majd használni, mint tartalom. A Facebook nyereményjátékokra való szabályzatát azonban mindig tartsd szem előtt!

7. Saját hashtag

Ha népszerű hashtag-eket használunk tartalmainkhoz, jócskán növelhetjük elérésünket, és egy saját hashtaggel új szintre is emelhetjük ünnepi kampányainkat. Jól tudjuk vele növelni márkaismertségünket, és jól tudjuk követni, hogyan teljesít a kampány. Inspirációnak egy szintén nagyobb volumenű, rendkívül kreatív kampány:

A történet az, hogy a Zappos elveszítette a mézeskalács-emberét, és a @Zappos hashtaget követve nyomokat közöltek a hollétéről. Majd le kellett fényképezni a mézeskalács-embert, és a ZapposGingerbreadMan hashtaggel közzétenni. Nem hiába, nagy visszhangot váltott ki a szuperkreatív kampány.

https://www.youtube.com/watch?v=h8Pzr49xG8E&feature=youtube_gdata

8. Blog bejegyzés sorozatok

Blogbejegyzésekhez is tökéletes téma az ünnepek. Lásd például: ez a bejegyzés. Ha egy jó ünnepi témát kitalálunk cégünknek, amit végig tudunk fűzni több írásban, akkor később időt spórolhatunk meg, kevesebbet kell gondolkodni a mondanivalón, design-on, témán.

Tereld ezekkel a témákkal követőidet a weboldaladra, ezzel növelheted forgalmadat, feliratkozóid számát, letöltők, vásárlók számát stb..

9. Fotóalbum és Pinterest tábla

Inspiráld közönséged, hozz létre albumokat, melyek ajándékötleteket, dekorációs ötleteket stb. tartalmaznak. Természetesen ha tudod, akkor saját márkáddal, saját termékeiddel kapcsolatosan. A Home Depot Pinterest oldala idén jó példa:

Képernyőfelvétel (2)

10. A weboldalad

Ne feledd, hogy a közösségi média csak egy csatlakozási pont követőiddel, a céged weboldalán, a termékoldalakon, a blogon egyaránt alkalmazhatsz ünnepi design-t. Természetesen itt is figyelve arra, hogy mit enged meg márkád, arculatod.

+1 Ajándékozz

Ügyfeleid, követőid, vásárlóid hűségét jutalmazhatod karácsonyi ajándékkal. Ez növeli márkahűségedet is, de minden üzleti szándékot félre téve, kedves gesztus. Legyen az páros mozijegy (biztosan jó mindenkinek), valamilyen logózott ajándék (toll, pendrive, névjegytartó, power bank), vagy ha jól ismerjük ügyfelünket, valami személyesebbet is vehetünk.

Természetesen nem lehet minden cégnek mindent alkalmaznia. Válasszuk ki a számunka megfelelőbb eszközöket, gondoljuk végig mire van erőforrásunk, hogy igényesen megvalósítsuk és aknázzuk ki az ünnepi időszak nyújtotta lehetőségeket.

a socialmediatoday.com cikke alapján