Megmutatjuk, hogy hol vérzik el a tartalommarketinged!
2017/04/19
Gyors tippek a sikeresebb Display hirdetésekért
2017/04/26
Mutasd mind

Ritka Facebook tippek hirdetőknek

Ha Facebookon szeretnénk hirdetni, akkor az első és legnehezebb feladat általában a célcsoport pontos meghatározása szokott lenni.

Azt, hogy mit akarunk értékesíteni, hirdetni, általában már a hirdetéskezelő megnyitása előtt is pontosan tudjuk, ám azt, hogy kiknek, az már egy sokkal hosszadalmasabb kérdéskör szokott lenni.

A Facebook hirdetései a célzásra épülnek, így annak pontos meghatározásában rejlik minden kampány sikerességének alapja. Ennélfogva pedig lehetőségek tárházát adja meg nekünk a Facebook, amik alapján meghatározhatjuk célcsoportunkat. Ezek alapjaival most nem foglalkoznék, ugyanakkor megemlítenék pár olyan tippet, amik könnyen elkerülhetőek a tapasztalatlan hirdetők számára:

Nézzük!

 

Határ menti területek célzása

Ha olyan területet céloznánk, amely az országhatár mentén található, akkor elő szokott fordulni az a probléma, hogy egy körsugaras jelölés következtében a határos országra is célzunk.

Például, ha Esztergomot és környékét szeretnénk megcélozni, de Párkány célzása például már teljesen felesleges, akkor nem tudunk úgy ügyeskedni, hogy olyan kis sugarú célzást vegyünk fel, ami még lefedi Esztergomot, de Párkányt már nem.

 
 

A megoldás ilyenkor az, hogy kijelöljük a megfelelő sugarú kört, amellyel jelen esetben például lefedjük teljes Esztergomot, ezt követően pedig kizárjuk Szlovákiát, így Párkány már nem is lesz a célzott régiók között.

Az oldalamat kedvelők kizárása

Na most ez közel sem kötelezően egy kizárandó dolog, hisz az esetek nagy részében, követőinkhez szeretnénk szólni. Vannak viszont olyan alkalmak, amikor a követőinket már nem érdeklő információkat szeretnénk eljuttatni olyanokhoz, akik potenciális tagjai a célcsoportunknak. Ilyenkor nem árt kizárni azokat, akiket már nem kell meggyőznünk követésünk halaszthatatlanságáról.

 
 

Elhelyezések megváltoztatása

Általában kezdőként az ilyen eszközöknél jó taktika az ajánlott beállításokra hagyatkozni.
Jelen esetben azonban ez igen félrevezető lehet, ugyanis míg az ajánlott beállítások, az átlagnak teljesen megfelelő funkciók működtetését jelentik a leggyakrabban, addig a Facebook az elhelyezések esetében, minden lehetséges felületén meg kívánja majd jeleníteni a hirdetéseket.

Ez pedig aligha kedvezhet mindenkinek, sőt…

Ilyenkor jobb végiggondolni, hogy milyen közegben a legjobb, ha találkoznak hirdetésünkkel.

 
 

A legáltalánosabb, ha a lelapozható Facebook fülön a Folyamok opciót választjuk. Ez ugyebár a hírfolyamba fogja megjeleníteni hirdetéseinket. Hogy szeretnénk-e, hogy mobilon is megjelenjen, azt az Eszköztípusok opciónál kell eldönteni.

 
 

Gyakori, hogyha egyszerre megjelenik mobilon és asztali böngészőn, akkor a mobilos megjelenések fogják kikövetelni a költségkeret nagy részét. Érdemes ezért külön kezelni a kettőt. Akárcsak az Instagram esetében, ahol mind a tartalomnak, mind az üzenetnek el kell térnie a Facebookos hirdetéseinkétől.

Az Audience Network egyelőre igen ellenőrizhetetlenül jeleníti meg hirdetéseinket a Facebook által relevánsnak ítélt alkalmazásokon és egyéb oldalakon. Tesztelni természetesen ezt is lehet, ugyanakkor tapasztalataink szerint ez még kevés kampánycél számára felelhet meg igazán.