Mennyire fontos a logó és a cégnév?
2015/11/02
10+1 tartalom, amivel készülhetsz az ünnepekre
2015/11/06
Mutasd mind

Változás a Twitteren

twitter like

A minap történt egy aprónak tűnő, ámde sok szempontból jelentős változás Twitteren.

Egy Tweet esetében eddig az alábbi interakciókra volt lehetőség:

  • lehetett válaszolni (kb. kommentelni)
  • retweetelni (kb. megosztani)
  • “favorite”-nak (kedvencnek) jelölni

Az utolsóra többé nincs lehetőség, ezt a Twitter egy Like (és piros szív, mint az Instagramon) lehetőségre cserélte.

A hivatalos Twitter blog közleménye:

“Lecseréljük a “favorite” (kedvenc) jelölésre szolgáló csillag ikont szívre és “like”-nak (kedvelés, tetszik) fogjuk hívni. Szeretnénk a Twittert egyszerűbbé és még használhatóbbá tenni, és tudjuk, hogy a csillag időnként megtévesztő lehet, különösen az újonnan érkező felhasználók számára. Kedvelhetsz sok mindent, de nem lehet minden a kedvenced.

A szív egy univerzális szimbólum, aminek hasonló jelentése van a legtöbb nyelvben, kultúrában és időzónában. A szív kifejezőbb, lehetővé teszi, hogy érzelmeid szélesebb spektrumát fejezd ki vele és könnyen kapcsolatba lépj emberekkel. Teszteltük, és arra jutottunk, hogy szeretik az emberek.”

Ez a hivatalos közlemény, a felhasználók már nem feltétlenül vélekednek ennyire pozitívan róla. A like-olás Facebookon is sok gondot okoz, hiszen egy egyértelműen pozitív érzelem kifejezése, ezért sokan nem értik, hogy lehet pl. egy tragédia hírét like-olni. Itt sokszor van félreértés, hiszen Facebookon is van a kedvelésnek egy olyan funkciója, hogy egyetértek, vagy tetszik maga az írás, de nem a tartalma.

A Twitter felismerte ezt, csinált is egy kis videót, amiben bemutatja, mennyi mindent jelenthet, mennyi érzelmet fejezhetünk ki a kis piros szívecskével.

Ugyanakkor az eddigi kedvencnek jelölés nem feltétlenül jelentette eddig sem, hogy az a valami a kedvencünk, sokan a könyvjelző funkciót látták benne, így lehetett elmenteni későbbre olyan tweeteket, beszélgetéseket, amikre a későbbiekben még szükségünk lehet. Persze ez sokszor volt amiatt, mert az a tweet tetszett.

Viszont ha valamival később szeretnénk még foglalkozni, arról egyáltalán nem biztos, hogy azt is mondjuk, hogy “tetszik”. (Természetesen a like-olt tweetek ugyanúgy mentésre kerülnek, mint a korábban kedvencnek jelöltek.)

Ezzel a váltással 2 probléma van: az emberek nem szeretik, ha a közösségi média oldalak változnak. Emlékezzünk, mekkora felháborodás volt, amikor a Facebook új idővonalat vezetett be…

A másik, hogy a Twitter egyre jobban Facebook akar lenni. Ez szintén probléma, mert a Twitter az Twitter, a Facebook az Facebook. (Itt fontos megjegyeznem, hogy külföldön közel nincs annyira lemaradva a Twitter a Facebookhoz képest, mint hazánkban, sőt.) Minden cégnek, ha online, ha nem, fontos, hogy megmaradjon az egyedi története, sztorija. Ha nagyon akarunk hasonlítani egy másik, sikeres cégre, az ritkán veszi ki jól magát. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy a Twitternek alapos oka volt a cserére.

A változás természetesen a Vine-t is érinti, a Periscope-on pedig eddig is szívecskék tömkelegével volt dolgunk:) (mindkettő a Twitter tulajdona)

Ha szeretnél azonnal értesülni az újabb blogbejegyzésekről, kövess minket Facebookon!

Kép forrása: Wikimedia Commons