Minél több ember érdeklődik a tartalmad iránt, vagy minél több embernek volt pozitív tapasztalata egy termékről vagy szolgáltatásról, amihez bejegyzésünk kapcsolódik, annál több like-ot fog kapni, és annál kiemelkedőbb lesz (annál többet jelenik meg) az emberek hírfolyamában. Azonban mielőtt kapnál egy like-ot, el kell érned a közönséged.

 

1. Mikor és milyen gyakran kellene posztolnom a tartalmat?

Az optimalizálás érdekében, meg kell határoznod, hogy a követőid, barátaid mikor vannak a leggyakrabban bejelentkezve, és mikor használják a Facebookot. Ha a vásárlóid például tinédzserek, nem feltétlen kell tartalmat megosztanod hétköznap reggelente vagy kora délután, amikor még iskolában vannak. Legalábbis az értékes postokat ne akkor lődd el. Ha megcélzod a 9-től 5-ig dolgozó irodai tömeget, a reggel megosztott tartalom az előnyödre válhat, mert sok Facebook használó ebből a közönségből, gyakran megnézegeti a hírfolyamát, kedvelt oldalait, amikor leül az irodaasztalához. Vagy ha a legtöbb vásárlód tanár, a frissítéseidet délután 3 és 5 között kellene megosztanod, amikor még dolgoznak, de már nincsenek az osztálytermekben. Azonban a legtöbb felhasználó inkább hétvégén van bejelentkezve, és ilyenkor a legtöbb cégnél nem is dolgoznak, tehát a hétvégék a legjobb időpontok arra, hogy megosszad a tartalmadat.

 

2. Aktívak* a felhasználók az oldalamon?

Ha egy felhasználó like-olja az oldaladat a Facebook hirdetéseden keresztül, de sose látogatta addig, és nincs is ismerőse, akinek volt valami interakciója az oldaladon, akkor nem valószínű, hogy látni fogja az új tartalmaidat. Ha egy felhasználó időről időre megnézi az oldaladat, like-olja a posztjaidat, vagy akár megnézi a képeket a céged oldalán, az esélyeid arra, hogy megjelenjél a hírfolyamában, drámaian megnövekednek. Tartsd szem előtt ezt, mert ez az, amiért kezdetben fontos likeokat kapnod a tartalmadra. Ha valakit egyszer elkötelezel, létrejön a kommunikáció közted és a fogyasztó között, amit tovább lehet építeni.

*Aktivitás, interakció: likeolja az oldalad, likeolja a postodat, kommentel, megosztja a posztodat stb..

 

3. Milyen interaktívak az elkötelezett követők?

Erre a legegyszerűbb és a legérdemesebb odafigyelni. A Facebook algoritmusa meghatározza egy dolog iránt mutatott érdeklődést vagy a relevanciáját, abból, hogy mennyi kommentet és like-ot kapott. Minél nagyobb érdeklődést vált ki, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a felhasználók hírfolyamában. Természetesen ez egy erőteljes láncreakciót elindító, ciklikus folyamat: ha az egyik Facebook tartalom elég kommentet vagy like-ot kap, felkerül a felhasználók hírfolyamának tetejére, ahol még több esélye van pozitív visszajelzéseket generálni. Másrészről, ha a tartalom nem lesz gyorsan viszonylag népszerű, nem fog a felhasználók hírfolyamának elején megjelenni, és gyakorlatilag virtuálisan láthatatlan marad.

 

4. Fel tudom lendíteni a posztok népszerűségét?

Egy bolondbiztos megoldása annak, hogy lássák a posztjaidat az, ha fizetett kiemeléssel támogatod meg őket. A Likeable Local-nál észrevették, hogy pár dollárból már több ezer emberhez eljuthat bejegyzésünk. A Facebook új algoritmusa még nehezebbé teszi az emberek számára, hogy organikusan lássák a tartalmakat. Az első három pont még mindig rendkívül fontos, de a szponzorált posztok egyre nagyobb jelentőséggel bírnak.

 

Forrás: Inc.com
Kép forrása: Flickr | Johan Larsoon