Bill Carmody már 20 éve a digitális marketing világába dolgozik, lévén nagy veterán, megosztott a nagyérdeművel 5 dolgot, amit érdemes megfogadnunk és alkalmaznunk a saját marketingünkben is.

Az elmúlt 20 évben hatalmas fejlődésen ment keresztül a technológia, betört az internet az otthonokba, és az egyszerű bannerek-től, eljutottunk a mobilalkalmazások és Facebook játékokban rejlő promóciós lehetőségekig.

Ennek ellenére a hirdetés szelleme nem változott sokat, ez az 5 lecke, 20 éve és most is ugyanolyan fontos, azzal a különbséggel, hogy 20 éve még nem volt két évtized tapasztalat a szakemberek mögött, hogy ezt elmondhassák.

1. Pontos és mérhető célokkal kezdjünk

Fájdalmasan egyértelműnek hangzik, de mégis rengeteg okos ember indít el, rengeteg olyan kampányt, amit előtte nem alapozott meg mérhető marketingcélok kitűzésével. Amit nem mérsz, azt nem tudod precízen irányítani, ezért a világos és mérhető célok nélküli digitális marketing kampányok már az elejétől fogva el vannak átkozva.

2. Az  emberek érzelmek alapján vásárolnak, amit logikával támogatnak

Senkit nem érdekel a termékünk vagy szolgáltatásunk, amíg nem adunk rá okot az embereknek, hogy érdeklődjenek iránta. Ne ugorjunk bele vadul logikus okokat keresni, miért jobb a mi termékünk vagy szolgáltatásunk, mint a versenytársainké. Kezdjük mondanivalónkat a vállalatunk magasabb céljai és a termék közötti érzelmi kapcsolat leírásával. Érd el, hogy érzelmi szinten érdekeljen a vállalkozásod!

3. Az emberek nem azt veszik amit csinálsz, hanem azt amiért csinálod

Simon Sinek mondta ezt egy híres TED beszédében. Azok a cégek akiknek világosan megfogalmazott küldetéseik és szándékaik vannak, sokkal több üzletet vonzanak, mint azok, akik csak úgy termékeket és szolgáltatásokat árulnak.


Egy jó példa az érzelmekre hatásra, a Coca Cola egyik remek reklámja:
[vc_button title=”Megnyitom egy új fülre, és ezután a cikk után elolvasom azt is, ha még nem láttam” target=”_blank” color=”default” size=”size_large” href=”http://up2u.hu/az-elmult-het-reklamja-coca-cola-happiest-thank/”]


 

4. Csak azért mert teheted, nem biztos, hogy kell is

Minden nagyobb technológiai újdonságnál van egy időszak, amikor az emberek nem is kérdezik a miért?-et, hanem az elsők között akarnak lenni. Mennyi vállalat épített weboldalt, mielőtt feltette volna a kérdést, hogy mit fog vele csinálni, mit akar elérni vele? Ma ez a programmatic¹ média vásárlás és retargeting²-nél figyelhető meg. Nagyon sok cég idegeníti el vásárlóit/lehetséges vásárlóit azzal, hogy túlbombázza hirdetésekkel az illetőt, mert mondjuk egyszer meglátogatták a weboldalát.


 

¹programmatic advertising: tulajdonképpen a számítógépes és mobilos hirdetések, videoreklámok, megjelenésének automatizált eladása és vásárlása. A legjobb példák a Facebook reklámok, vagy az AdWords és AdSense megjelenések.

²retargeting: az online közönség célzása hirdetésekkel, az előzetes tevékenységeik alapján. (Pl.: Azoknak jelenítem meg a hirdetésem, akik már egyszer meglátogatták a weboldalam/Facebook oldalam, de még nem rendeltek semmit, ezért emlékeztetni szeretném őket, hogy én itt vagyok, térjenek vissza, ha meghozták a döntésüket.)

 


5. Fedeztél már fel valami egyedi lehetőséget, amit a többiek nem látnak?

Ezt a briliáns kérdést Peter Thiel tette fel. Ez az a kérdés, amit talán a legkevesebbszer teszünk fel, pedig ennek kellene a legfontosabbnak lennie. Minden rendkívül sikeres vállalat talált magának egy olyan egyedi lehetőséget a piacon, ami köré minden erőforrását összpontosítva, jövedelmező üzletet épített.

 

Az igazán meglepő, hogy ezek nem száraz technikai megoldások, hanem szinte azonnal alkalmazhatóak saját tevékenységünkben. Ezentúl kétséggel, alaposabban megvizsgálva fogadjuk az újításokat, és jól gondoljuk meg, mibe kezdünk bele, mivel nem a technológia az, ami sikeressé tesz minket.

Már csak azért sem, mert a versenytársaink is rendelkeznek ugyanazon technológiákkal. A sikeres kampányok a cégünktől lesznek sikeresek, amikre a legtöbb figyelmet fordítjuk. Nincsen legjobb “mágikus megoldás” (nem is volt), bármennyire is próbálja sok szakember ezt állítani.

Rajtatok múlik mennyire lesz hatékony vállalkozásotok!

 

Forrás: Inc.com
Kép forrása: Flickr | MyEyeSees