Mikor volt utoljára, hogy frissítetted a Facebook oldalad?

A professzionális Facebook oldal létrehozása nem lehetetlen. Kövesd 6 tippünket, amellyel széleskörű céges Facebook megjelenést és elkötelezett látogatókat érhetsz el!

#1: Pontos céges információk

Azt gondolhatnád, hogy az oldalon lévő céges leírás keveseket érdekel, esetleg, hogy a kategória megnevezése nem releváns, pedig igenis érdemes mindkettőre nagy hangsúlyt fektetni, hiszen a találó céges jellemzéssel profinak, megbízhatónak és mérvadónak fog hatni a Facebook oldalad.

Pár tényező, amelynek mindenképp szerepelnie kell a leírásban:

  • Válaszd ki azt a kategóriát, ami leginkább passzol a cégedhez. Ez konkretizálja a helyed a piacon és Facebookon is könnyebben rád találnak.
  • Légy benne biztos, hogy a felhasználóneved egyezik a cégneveddel.
  • Töltsd ki a cím, a nyitvatartási idő, és a hely mezőket. Kifejezetten hasznos lehet, ha telefonszámot is megadsz, amelyen elérhetnek a látogatóid.
  • A „hosszú leírásnál”érdemes átfogó információt adni arról, amit a szolgáltatásod/ terméked nyújt. Fordíts különös figyelmet a speciális tulajdonságokra, mint a „küldetés”, „egyéb információk” és „díjak” pontokra, amelyek szintén érdekesek lehetnek a közönséged számára.
  • Ha a kínálatodban többféle termék szerepel, sorold fel őket a „termékek” menüpont alatt (ez ugyanúgy érvényes szolgáltatások esetén)
  • Tipp: További linkeket a „hosszú leírás” vagy a „termékek” részben tüntess fel. Mindig ellenőrizd, hogy a linkek naprakészek és informatívak-e. Az alap mezők kitöltése létfontosságú, azokat soha ne hagyd üresen.

#2: Releváns call-to-action gombok

A céges információk teljes körű leírása mellett kardinális szerepe van a call-to-action (CTA, magyarul: felszólítás cselekvésre) gomboknak is. Keresd meg azokat a CTA gombokat, amelyek leginkább illenek az oldaladhoz.

Az alábbi lehetőségek közül választhatsz: Foglalás, Hívás most, Kapcsolat, Üzenetküldés, Applikáció használata, Vásárlás most, Feliratkozás, Videó megnézése stb…

Válassz olyan gombot, amely kapcsolódik a háttérképedhez!
Például, ha az oldal háttérképén az új videódat vagy hírleveledet reklámozod, praktikus a „Feliratkozás” gombot választani. Ahogy a képen látható, megszerkesztheted úgy borítóképedet, hogy a nyíl pont az adott CTA-ra mutasson.

 borito

#3 Mérföldkövek

A mérföldkövek megvilágítják a fontosabb múltbeli eseményeket és eredményeket. Ez egy remek módja annak, hogy megoszd a céged történetének fontosabb lépéseit. Így a közönséged is láthatja, hogy honnan hová jutottál el, milyen célokat tűztél ki, továbbá a mérföldköveknek van egyfajta személyes jellege is, főleg abban az esetben, ha olyan eredményeket említesz, amelyek a látogatók nélkül nem valósult volna meg.

merfoldko

#4: Értékelések és vélemények

A visszajelzéseknek egyre nagyobb szerepe van manapság. A TripAdvisor, az Urbanspoon, a Yelp, a Google Reviews és a további értékelő oldalak linkjeinek elhelyezése legyen szembetűnő a Facebook oldaladon! A negatív értékelésekből is tanulhatsz: ha körültekintően körbejárod a vásárló problémáját, segítséget vagy kártérítést ajánlasz fel, azzal hosszú távon a vállalatod jó hírnevét, megbízhatóságát alapozod meg.

#5 Lényeges posztok az oldal tetején (a „Pin to Top” gomb használata)

A jobb oldali „Pin to Top” gombbal elérheted, hogy egy bizonyos esemény vagy poszt folyamatosan szem előtt legyen látogatóid számára.

Pár példa arra, hogy milyen posztokat érdemes kiemelni:

  • Címkézd meg a szezonális posztokat, mint például egy aktuális eseményt, egy nyereményjátékot vagy egy több napig tartó akciót.
  • Hasznos és érdekes tartalmak előnyben: Sokáig írtál egy blogposztot vagy egy cikket? Címkézd meg, hogy minél több emberhez eljusson!
  • Reklámozd a közös munkát – ha több partnerrel dolgoztál egy projekten és büszke vagy az eredményre, emeld ki! Így garantáltan több emberhez eljut, főleg ha a partnerek is megosztják a tartalmat.

#6 Posztolj több nyelven!

Hogy az összes célcsoportot elérd, használj többnyelvű posztokat – ne csak Facebookon, más közösségi média platformokon is. A homogén, tiszta összkép érdekében ez kiemelt fontosságú, főleg, ha a célcsoportod több országban van, vagy nemzetközi piacra készülsz.

Forrás: http://www.socialmediaexaminer.com