Az Instagram népszerű. És nem is tűnik úgy, hogy ez csökkenni fog, így pláne nem, hogy a napokban gyakorlatilag a Snapchat teljes funkcionalitását beépítették az alkalmazásba.

Sok vállalkozás használja már, mert felismerte a benne rejlő potenciált. Ha Te is köztük vagy, vagy még csak tervezed, íme 6+1 dolog, amire, ahogy fel tudod használni vállalkozásod Instagram fiókját:

– Megmutatni a céged “emberi” arcát.

Szépek a műteremben, profi fotós által készített termékfotók, de ha csak ezeket töltöd fel mindenhova, unalmas lesz. Csinálj nyugodtan pillanatképeket a vállalkozásod életéből: amint épp pakoljátok ki a megérkezett árut, épp takarítás van az irodában, éppen készítitek össze egy ügyfél csomagját, vagy csak amint elmentetek egy csapatépítő kávézásra. Ezekkel hitelesebbé, barátságosaggá és szerethetőbbé teszed a cégedet. Bátran próbáld ki időről-időre, ne félj attól, hogy ettől amatőrnek fogsz tűnni, nem fogsz.

– Nyereményjátékok, promóciók lebonyolítása.

Már vannak annyian Instagramon, hogy lehet csak ott lebonyolítani nyereményjátékokat. Erre sok módot találhatsz, pl. egy egyedi hashtag használatával lehet nevezni, meg kell Téged jelölni egy képen stb. A promóciók általános céljain felül a követőid táborának növelésére is egy remek eszköz!

– Közvetíteni egy napodat, vállalkozásod egy napját

Az új Story funkcióval, melyet nem titkoltan a Snapchattől vettek át, összefűzheted az elmúlt 24 órád történéseit képek, rövid videók formájában, mely ezt követően eltűnik, de amíg aktív egyben megtekinthető, nem külön posztok formájában kerül feltöltésre.

– Vlog, vagyis videóblog

Amióta már 1 perces videókat is fel lehet tölteni, kicsit kibővültek az ebben a funkcióban rejlő lehetőségek. 1 perc most talán rövidnek tűnik, de próbáld ki, rengeteg mindent el lehet mondani benne. Egy új terméket például simán be tudsz ennyi idő alatt saját szavaiddal mutatni. Ha lusta vagy blogot írni, el is mondhatod gondolataidat 1 perces videókban.

– Fiók “kölcsönadása”

Ha van valaki, aki ismert, akivel tető alá tudsz hozni egy együttműködést remek módszer 1-2 napra átadni neki a fiókodat. Természetesen ezt érdemes előtte terjeszteni, főleg neki, hogy az ő követői is átjöjjenek a Te oldaladra amíg ő is ott van. Aztán remélhetőleg sokan ott is maradnak követőként. Ennek fordított verziója, hogy Te veszel át egy népszerű fiókot, így téve ismertebbé termékeidet, szolgáltatásaidat, vagy saját magadat.

– Egyéb közösségi média oldalaid, megjelenéseid forgalmának növelése.

Ez akkor működik, ha komolyabb mennyiségű Instgram követőd van, őket innen tudod terelni más közösségi média oldalaidra, vagy akár a weboldaladra. Sokáig, a keresési funkció előtt például Snapchatre gyakorlatilag csak más oldalakról terelve lehetett követőket szerezni, ezt a módszert érdemes használni.

+ 1. BÁRMIRE

Tényleg, legyél kreatív. Vonatkoztass el a vállalkozásodtól, tevékenységedtől. Lehet, hogy hatalmas népszerűségnek fogsz örvendeni, ha például minden csütörtökön megosztasz egy gördeszkázó kutyát, pedig semmi közöd sem a kutyákhoz, sem a gördeszkázáshoz. Vonatkoztass el egy kicsit attól, hogy mindenképpen olyan tartalmakat akarj készíteni, amik a lehető legközvetlenebb módon hozhatnak árbevételt. Csinálj olyan dolgokat, melyek az egyik legértékesebb vállalkozói erőforrást, az emberek figyelmét vonzzák.

Van egyéb ötleted? Szívesen hallanánk, olvasnánk, oszd meg velünk!