“Egy kép, többet mond ezer szónál”

Jól ismert és unalomig rágott kifejezés, ugyanakkor ezen szavakban rejlik az Instagram igazi sikere. A Facebook által birtokolt és vezetett felületen, maguk a felhasználók és a cégek is kizárólag képekkel, videókkal (és maximum a hozzájuk társított rövid szöveggel) kommunikálhatnak.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ezen keretek mellett sikerrel lehet e hirdetni az Instagram felületén. A tapasztalatok alapján a felhasználók szívesebben és többször reagálnak pozitívan a vizuális marketing módszerekre, kampányokra, mint bármely más formátumú kommunikációra.

Az alábbiakban bemutatnék 8 olyan tippet, melyek használatával hozzásegítheted vállalkozásod a sikeres Instagram kommunikációjához:

1. Maradj következetes és hű fiókod témájához

Sugalmazz egységet a kitett tartalmak üzeneteivel és sose menj szembe a márkád, céged értékrendjével. Az egybehangzó tartalom, a formai egységesség pedig felismerhetővé teszi fiókodat és ezt a követők is érzékelni fogják.

2. Tedd blogod szárnysegédévé

Blogod eddig csak az általános SEO feladatokat látta el? Használd Instagram fiókodat, hogy végre ne csak a Google algoritmusa olvassa bejegyzéseidet. A megírt tartalomról ossz meg egy képet és tudasd követőiddel, hogy a friss bejegyzés linkjét bármikor elérhetik Instagram fiókod bio-jába (így nevezik angolul a fiók leírásául szóló szövegrészt). Bár a linket itt minden egyes kitett poszt után meg kell változtatnod, maga a folyamat egyszerű és gyors.

3. Kísérletezz a hashtagekkel

A helyes hashtag használata rengeteg elkötelezett követőt eredményezhet. Igyekezz ugyanakkor ésszerűen használni ezt az eszközt, hisz ha túl általános hashtagekkel címkézed meg képeidet, akkor az ezek alapján megtalált követőid sem lesznek a legrelevánsabbak. A legjobb ha rá tudod venni követőidet, hogy egy meghatározott hashtaget használjanak minden egy alkalommal, mikor feltöltik a termékedről/termékeddel készített fotóikat.

4. Használj egyéb izgalmas Instagram eszközöket

Számos kiegészítő alkalmazás segítségedre lehet az általános képszerkesztőkön keresztül a már statisztikai adatokat nyújtó appokig. A 6 leghasznosabb ilyen alkalmazásról itt találsz egy listát.

5. Csatlakozz Instagram “csoportokhoz”

A verseny tartja életben a piacot, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy ne tudnál összedolgozni konkurenciáddal. Egymás posztjait véleményezhetitek egy-egy kommenttel,  lehetőséget adva ezzel saját célpiacotok mozgósítására és követői bázisotok növelésére.

6. Ne feledkezz meg a kereszt marketingről

Ne hagyatkozz csak az Instagram felületére. Oszd meg képeidet több alkalmazáson keresztül, hogy biztosabb legyen követőid minél nagyobb számú elérése. Vezesd be az egyéb forrásból szerzett követőidet az Instagram világába. Használj promóciókat, kampányokat, melyek során kötelező lenne ellátogatniuk Instagram fiókodra.

7. Sose feledkezz el közönségedről

A folyamatos tartalomgyártás hasznos és nélkülözhetetlen, ugyanakkor fontos szem előtt tartani, hogy kiknek is kommunikálsz. Figyelj a reakcióikra, kérd ki a véleményüket és kommunikálj a nyelvükön. Meg fogják köszönni!

8. Egy második lehetőség posztjaidnak

Ha valahol nagyon jól teljesített egy megosztott tartalmad, később ossz meg róla egy kis ízelítőt Instagramon is, elérve ezáltal azokat, akik először nem találkoztak cikkeddel. Érdemes azt is megfigyelni, hogy miképp teljesítenek egyes tartalmaid a különböző közösségi média felületeken. Az így szerzett tapasztalatok később nagy segítséggel lehetnek egy kampány vagy teljes stratégia megtervezése során.

Bár az Instagram folyamatosan változik, a fenti 8 pont mind olyan örök érvényű kommunikációs taktika, melyek nélkül aligha fordíthatjuk előnyünkre az alkalmazás közösségét.

Forrás: http://www.socialmediatoday.com/