A Facebook továbbra is nyomás alatt tartja a Google hirdetési üzletágát, derül ki az Adobe legújabb kutatásából.
Az Adobe a digitális hirdetések legutóbbi 3 hónapját vizsgálta, ahogy minden negyedév végén teszi, és rávilágított néhány kulcsfontosságú változásra az iparágban, mint például a Pinterest üzleti oldalról való lassulása, vagy a Periscope dominanciája a Meerkat felett, a video streaming területén. Az is kiderül, hogy a Google Mobilegeddon-ja nagyobb hatást gyakorolt a mobilos webforgalomra, mint számítottak rá, és hogy a Reddit egy jó új célpont lehet a kereskedő számára.
Azonban a Facebook display hirdetéseinek sikere a legnagyobb hír. Úgy tűnik a reklámok nagyobb összhangban vannak a felhasználókkal, mint a Google hirdetései, mondja Tamara Gaffney, az Adobe Digital Index főelemzője.
“A Facebook radikális változásokat eszközölt, míg a Google kevésbé radikálisakat”, mondta Gaffney. “És a fogyasztók a piacon relevánsabbnak érzik a Facebook-on lévő hirdetéseket.”
A Facebook hirdetések impression-je 50%-kal csökkent, ám az átkattintási arány megduplázódott. Ez azt jelenti, hogy a Facebook kevesebb, de értékesebb impression-öket kap.
Ad impression: minden egyes alkalom, amikor egy hirdetés feltűnik, megjelenik egy felhasználó böngészőjében, függetlenül attól, hogy rákattint-e vagy sem, egy impression-nek számít.
(természetesen ez informatikai oldalról jóval bonyolultabb, akit érdekel és tud angolul ebben a cikkben olvashat róla bővebben)
A Google átkattintási aránya a display hálózatán és a YouTube-on 24%-kal növekedett. Az egész a relevanciáról szól – egy felmérés szerint 51%-a a felhasználóknak azt mondta, hogy a Facebook hirdetések passzolnak az érdeklődéseikhez, míg ez a YouTube esetében 17% volt.
Az Adobe egy trillió impression-t és 20 milliárd közösségi média látogatást vizsgált, szóval egy elég nagy szeletét az online marketingnek. Mér hirdetési költségeket és átkattintásokat, értékesítőkhöz való vándorlást közösségi médiáról, és weboldal látogatottságot. Íme a további eredmények:
Video stream kapcsán
- Periscope, a video-streming alkalmazás, amit a Twitter megszerzett, 3x annyi forgalmat generált mint a Meerkat, késő márciusi indulása óta, és a különbség tovább növekszik.
Értékesítési viszonylatban
- A Facebook értékesítési közvetítő szerepe a legértékesebb, átlagban 91 centet ér minden felhasználó, akit valamilyen e-kereskedelmi oldalra küldd, annak ellenére, hogy ez 17%-os csökkenés az előző évhez képest.
- A Pinterest közvetítői értéke csökkent a legnagyobb mértékben – 25 %-ot egy év alatt – 68 centről lecsökkenve, jelenleg 51 centet ér egy átlagos átvándorló felhasználó.
- A Twitter ebben a viszonylatban 63%-os növekedést könyvelhet el, 65 centre tornászva ezt az értéket.
- Meglepő módon a Reddit lépett a legnagyobbat, 80%-kal növekedett ezen értéke, így 34 centet ér egy átlagos Reddit-ről érkező látogató.
- A Reddit egyébként egy vezetőváltáson és felhasználó felkelésen megy át. Ideiglenes vezérigazgatója, Ellen Pao felmondott múlt héten, miután a felhasználók és a moderátorok lázadni kezdtek egy dolgozó elbocsájtása után. A Reddit így elég nagy figyelmet kapott, és a közösségi médiában való szereplése is megtriplázódott július elejével.
“Mobilegeddon”
- Az elmúlt negyedév volt az első időszak, amiben mérték a nem mobilbarát weboldalak Google keresési listákban való hanyatlását. A változásokat “Mobilegeddon”-nak nevezték el, a nem megfelelő weboldalak hatalmas forgalomcsökkenésétől tartva. Ez meg is valósult, mivel az Adobe mérései szerint, 10%-kal csökkent a forgalma azoknak, akik nem felelnek meg a Google mobilbarát elvárásainak.
- A “Mobilegeddon” létalapja evidens. A mobil hirdetések még mindig nem elég értékesek a Google-nek, és a weboldalak telefonon való jobb teljesítménye, növelheti a mobilon való átkattintások értékét. Az asztali gépes/laptopos keresési hirdetések 37%-kal többe kerülnek, mint a mobilosak.
- A mobilon történt keresések kattintási értéke 16%-kal emelkedett is, ám az átkattintási arány 9%-ot csökkent.
- Most először, az Adobe előre vetítette a Google keresési bevételét, mi szerint 1% és 2% közötti növekedés várható évről évre. Egyébként 2014 második negyedévében, a keresési hálózat bevételei 4,5%-os növekedést mutattak az előző évhez képest.
Forrás: adweek.com
Kép forrása: Flickr | webtreats

Online Marketing
http://kozossegimedia.hu/online-marketing-tanacsadas/