Sokat foglalkozunk a közösségi média nyújtotta előnyökkel, és a szinte minden iparág számára kedvező hirdetési lehetőségekkel, a különböző felületeken. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy megfelelő landing oldalak nélkül nem biztos hogy jó eredményeket érünk el, legalábbis biztosan nagyobb összegekkel, mintha rendben lennének a kattintót fogadó felületeink.

Nem csak a hirdetésünk szerepelhet rosszabbul, de a látogatókba is negatív első benyomást kelthetünk.

Ezért manapság az online hirdetések elengedhetetlen eleme a kinézetre, felhasználói élményre, és technikai követelményeknek (pl.: mobilra optimalizált) is megfelelő weboldal/landing oldal.

Az hogy megfelelő-e landing oldalunk nagyrészt csak teszteléssel deríthető, tapasztalható ki, de az alábbi pár pont segíthet a tervezésben:

  • Győződj meg róla, hogy a landing oldalad kapcsolódik minden egyes hirdetéshez amik futnak – ha rákattintanak egy hirdetésre, akkor a megfelelő oldalra jutnak, azonos üzenettel és fókusszal találkoznak
  • A sebesség fontos – ne töltődjön lassan be az oldalad, nem fogják megvárni
  • Legyél nagyon érthető az üzenetedet illetően – Ne használj semmitmondó de jól hangzó mondatokat, mint a “egyedi megoldások mindenkinek”. Az emberek egyből tudni akarják mit ajánlasz számukra.
  • A színeket okosan válaszd meg – A színek melyeket választunk közvetlen hatással vannak a látogatók érzéseire, győződj meg róla, hogy a megfelelő hangulatot alapozod meg velük.
  • A legfontosabb információkat az oldal tetejére helyezd – oda ami egyből látszik, ahogy az oldalra érkezik, és nem kell görgetnie.
  • Szolgáltass elég információt, de figyelj arra, hogy ne feltétlen kelljen elkattintatni a látogatónak további tájékozódásért – Ha egy másik fülön vagy oldalon van információnk, feltételezzük azt, hogy nem lesz megnézve. Persze ez nem feltétlen igaz, de minden fontos és szükséges információt tömören jelenítsünk meg az első oldalon.
  • Tüntesd fel, hogy mit nyer a vevő a termékeddel/szolgáltatásoddal
  • Ha lehetséges akkor alkalmazzunk bizalmat építő elemeket – pl. vevői vélemények, sajtómegjelenések stb.
  • Legyen egy ajánlatod – ha már valaki ott van az oldalalon legyen egy visszautasíthatatlan ajánlatod. Kicsit terelhetjük is őket olyan ajánlatokkal, hogy például az első 50 vevő számára stb..
  • Legyen egy érthető Call To Action -ünk (cselekvésre való felszólításunk) – sok ember nem cselekszik, amíg nem adjuk a szájába, hogy mi is a következő lépés
  • Minden landing oldaladon legyen konverziókövetés – kövessük a konverziókat és építsünk remarketing listákat, hogy tudjuk helyesen költjük-e el büdzsénket
  • Mindent teszteljünk – Minden funkciót, opciót, oldalt, sort teszteljünk le egy külső szemlélővel, hogy biztosak legyünk, működik oldalunk felépítése

 

Forrás: socialmediatoday.com cikke alapján
Kép forrása: WikiMedia Commons