Egyik előző bejegyzésünkben már írtunk a McDonalds új, Instagramot kihasználó kampányáról, a Big Mac Sztoriról. Akkor még a kampány elején voltunk, de most, hogy vége lett lehet véleményezni, értékelni és mind ezt résztvevői szemmel is, mivel mi is neveztük Kacsánkat.

Aki nem hallott volna róla, röviden összefoglalva a lényeg, hogy Instagramra töltsük fel #bigmacsztori hashtaggel képünket, amin szerepel valami módon a hamburger vagy doboza, és a legígéretesebbek megjelentek az éttermi anyagokon.

A kampányról a véleményünk az előző bejegyzésünkben elolvasható most az eredményességére szeretnénk kitérni.

A kampánynak meg volt a lehetősége, hogy kicsit népszerűsítse az Instagramot a Magyar felhasználók körében, és létrehozzon egy kis kreatív versengést a résztvevők között. Ez az ötlet tetszett is nekünk, de sajnos úgy néz ki nem sikerült ezt elérni, nem is halmozták el kreatív képekkel a kampányoldalt és nem is érkezett túl sok “sztori”.

Habár az ötletet dicsérnünk kell a lebonyolításban találtunk kivetnivalókat. Miután feltöltöttem két fényképünket, megvártuk a kampány végét és értesítettek, hogy ki lettek választva első körben a nyertesek között. Ez után átmentek a második rostán is, majd egy szerződést kellett kinyomtatni, aláírni, bescannelni és visszaküldeni nekik, melyen lemondok a kép szerzői jogairól és nem követeljük a pénzünket, hogy velünk reklámoznak. Ez is még azt mondom rendben van, bár kicsit macerásnak tartottam, főleg, hogy fél hetet ha adtak rá, de mondom legyen, aláíratom két tanúval és menjen az e-mail. A következő lépést viszont már sok volt.. Küldjem el még egyszer ugyan ezt, amit e-mail-ben, rendes postán? És van rá pár napom megint? Ők állják a postázási díjat de ezt már nem vállaltam. Túl sok macera ahhoz képest, hogy fizikai értéket nem nyerek vele, hagytam is ennyiben a dolgot. És láss csodát ennek ellenére pár héttel később ott figyelt Kacsánk az éttermi tálca alátétlapján. Azt írták elkérik majd a képeket, ez nem történt meg, postázni sem postáztam, de sikerült letölteniük az Instagramról és felhasználni. Trükkös de jogos módon kihomályosították a más reklámokat, mint az egyik illető kezében tartott lufin lévő vagy a mi Kacsánkon lévő Facebook cím. A válogatás nem tudom mennyire volt precíz, mivel mind a kettő majdnem hasonló kacsás képünk is kikerült, bár elképzelhető, hogy csak annyian küldözgették vissza a szerződést, hogy mind a két képünk elfért.

Összefoglalva tehát az ötlet pozitív és az is, hogy népszerűsítsük kicsit az Instagramot és a kreativitást, de a megvalósítás kissé problémás és sajnos úgy néz ki nem is rendelkezik elég aktív Instagram felhasználóval még az ország, hogy ez visszhangot váltson ki.