A közösségi hálózatok egyik feltörekvő, viszonylag fiatal tagja (2010) az Instagram. Határozottan növekszik hazánkban is az aktív felhasználók száma és ilyenkor megpróbálhatja egy vállalkozás ezt meglovagolni, esetleg ösztönözni a fogyasztókat a használatára. A McDonald’s Big Mac sztori kampánya éppen ezt próbálja kihasználni. A lényeg, hogy töltsük fel Big Mac-es, saját készítésű képünket az Instagram-ra egy hashtaggel, és lájkolgassuk egymás képeit. A legjobbak kikerülhetnek a plakátokra, amikről egyelőre nem találtam információt hol lesznek elhelyezve (se arról mi számít legjobbnak), de logikusnak tartanám az üzletekben és az utcán, villamosmegállókban, ahol jelenleg is hirdetik ezt a játékot. Az kültéri megjelenéseken kívül egy televíziós reklámspot is támogatja a kampányt.

(A hashtag egy címke-rendszerként működik, aminek segítségével hasonló tartalmú postokat, képeket stb.. tudunk csoportosítani, kategorizálni. A hashtag nem köthető egy bizonyos képhez vagy üzenethez, rá kattintva azonos tartalmú, kategóriájú bejegyzésekhez jutunk.)

A fogyasztók ilyen mértékű bevonása, hogy szimpla regisztrációnál többet kelljen tenniük, már több nyereményjátékban biztosította létjogosultságát, nagyobb jelentőséggel bír számukra, ha részt vehetnek a folyamatokban, és erősíti a valahova tartozás érzését is. Biztosan Ti is rengeteg ételfotóval találkoztok ismerőseitek vagy saját Instagram fotóitok között, nem lehet véletlen, hogy egy ilyen vállalat munkatársainak fejéből pattant ki az ötlet.

Mivel sokan megosztják Facebook-on is fotóikat (ugyanis csak egy mozdulatba kerül), könnyű és hasznos kapcsolás ez a két hálózat között, pedig a játék csak az Instagramra korlátozódik.

Az aktivitás könnyen generálhat „versenyt” is a fogyasztók között, el tudom képzelni, hogy egymásnak mutogatják Big Mac sztoris fotóikat és a végén sokan felfigyelnek majd az utcán a „résztvevők által készített” plakátokra.

Annak ellenére, hogy kreativitásra ösztönöz, és jó ötletnek tartom, kétséges vagyok végkimenetelében. A részvételhez minimum 16 évesnek kell lennünk, nem szerepelhet kiskorú a fotón, továbbá a Facebook és az Instagram regisztrált tagjai kell, hogy legyünk. Ez sok kritérium egy sima jelentkezéshez képest, és a fényképeknek egy ellenőrzésen is át kell menniük e miatt, ami sok munkát igényel, és jól reprezentálja az ilyen típusú kampányok hátrányait.

Az, hogy az ellenőrzés mennyire szigorú nem tudjuk, de van aki 4 szinte ugyan olyan képet is feltöltött és jóváhagyták, továbbá kiskorút is szerepeltetnek pár képen, annak ellenére, hogy a szabályzat határozottan kiemeli, hogy tilos és a kép e miatt kizárható.

Az akciót kb. két hét alatt tervezik lebonyolítani. Ez nem is lenne probléma, de nem kizárt, hogy Magyarország nem rendelkezik elég nagy mennyiségű aktív Instagram felhasználóval, hogy visszhangot váltsanak ki ennyi idő alatt. Ha bejön, nagy siker lehet, ha nem, egy ekkora vállalatnak csak egy újabb „aktuális ajánlat”, nagy kockázatot nem rejt.

Növekszik a résztvevők  által feltöltött képek száma (jelenleg kb. 60  db), a Big Mac árát az akcióval párhuzamosan 500 Ft-ra csökkentették, és még egy hét van hátra.

Lássuk mi lesz a vége, és ha részvételre adjátok a fejetek, akkor ne a gyorsétel, hanem a kreativitás jegyében tegyétek!