Mióta a Twitter szűrt idővonalakkal kísérletezik, ahelyett, hogy minden tweetet megmutatna minden felhasználónak, a márkák elkezdtek foglalkozni azzal, hogy ez a tartalmaik elérésére milyen hatással lesz.

Tény, hogy a Madison Avenue-n (kb. olyan a hirdetési ügynökségeknek, mint a pénzügyi cégeknek a Wall Street) már többet készülnek egy algoritmus által szabályozott Twitterre, ahol a Facebookhoz hasonlóan a közösségi média oldal kiválogatja az általa relevánsnak, jónak ítélt tartalmat a felhasználóknak.

 “A tény, hogy a Twitter is mozdul el az algoritmikus modell felé nem meglepő, sőt, hosszú távon még segítheti is a marketingeseket” – mondta Orli LeWinter, a 360i egyik közösségi média marketing vezetője. “Az új modellel a magas relevancia, és az interakciók, elköteleződések száma lesz az, ami számít.”

A Twitter képviselőinek közlése alapján több változásra is lehet számítani, ezzel összefüggésben néhány ügynökség már figyelmeztette a márkákat, hogy felül kell vizsgálniuk a stratégiájukat.

“Jelezték, hogy az organikus elérésre hagyatkozni hamarosan nem lesz elég, és adtak is néhány tippet, merre lenne érdemes elindulnunk” – mondta az egyik digitális ügynökség vezetője.

A Twitter már tavaly óta teszteli a tartalmak válogatását és különböző értékelési lehetőségeket biztosított, melyekkel lehetett csiszolni a megjelenített Tweetek halmazát. Egy választást követően (tweetek esetében a kísérlet során választani lehet, hogy mennyire “tetszik” nekünk az adott tweet) az algoritmus bizonyos tweeteket előnyben, míg másokat hátrányban részesít.

“Az organikus elérés a nullához fog közelíteni”, állt a Social@Ogilvy jelentésében, miután összehasonlították azt a 2015-re készített közösségi média előrejelzésükkel. “És nagyobb lesz a nyomás, hogy a Twitter tárházában fellelhető fizetős szolgáltatások használata kerüljön előtérbe, támogatva az üzleti célú, “márkázott” tartalmakat.”

Idén, a Twitter elindította a Moments (pillanatok) funkciót, ami kifejezetten a válogatott tartalomról szól, benne a While You Were Away (Amíg Távol Voltál) funkcióval, mely kiemeli azokat a tweeteket, melyeket a visszatérő felhasználó egyébként nem látott volna.

Fontos megjegyezni, hogy mindenféle válogatás az idővonalat érintő tartalommal kapcsolatosan opcionális, a régi felhasználók, akik szeretik az idővonalukat, megtarthatják azt, egy Twitter fejlesztőrészlegéhez közeli forrás szerint.

A Twitter nem reagált erre, tehát hivatalos információ erre vonatkozóan nem áll rendelkezésünkre.

Az organikus interakciók, az elköteleződés szintje, a márkák esetében a Twitteren alacsonyabb, mint más közösségi média oldalakon, írja a Forrester.
A cégek tweetjei esetében 0,27%-os elköteleződési rátát állapítottak meg, a követők, valamint a posztok során keletkező interakciók alapján.

“A gond az, hogy a márkák elvesznek a zajban.” – mondta egy digitális ügynökség vezetője. (tudni kell, hogy Twitteren a Facebooktól eltérően nincs külön oldal vállalkozásoknak, csak egyféle profil létezik)

A Forrester szerint, Instagramon ugyanez a ráta 4%.

Egy kis tweeteket érintő válogatás segíthet bizonyos márkáknak, ugyanakkor lesz egy “a gazdag még gazdagabb lesz effekt” is, mondja David Berkowitz, az MRY-tól.

“Azok a marketingesek, akik jelenleg is sok nézettséget és interakciót generálnak, azt fogják tapasztalni, hogy a tweetjeik könnyebben bekerülnek a válogatottak közé, míg azok, akiknek a tartalmai gyengébben szerepelnek, még kisebb esélyük lesz láttatni a tweetjeiket, valamint még többet kell fizessenek az elérésekért, interakciókért.” – mondta Berkowitz.

Amikor a Facebook először bemutatta az algoritmus által vezérelt hírfolyamot, annak volt értelme, hiszen az segített azoknak a top márkáknak, akik valóban magas minőségű bejegyzéseket készítettek. Ez egészen addig volt igaz, amíg a Facebook szükségessé nem tette, hogy a márkákhoz köthető tartalom hirdetéssel legyen kiemelve, hogy elérhesse a célközönségét.

Sokan gondolják, hogy a Twitter is ehhez hasonló módon fog változni. Jelenleg a tartalom válogatása egy áldás, de sok forrás szerint a marketingesek fel vannak készülve mindenre. “Ha a márka, vagy ügynökségi oldalon vagy, jobb, ha beletörődsz ebbe az állandó változásba, a Facebook elég jól felkészített minket erre, már beletörődtünk.” – mondta egy ügynökségi forrás.

Kiemelt kép forrása: Flickr | mkhmarketing