Az Instagram az elmúlt időszakban sok új funkción dolgozik, hogy segítse a márkák/üzletek jelenlétét a platformon, mint például az analitikai eszközök, Instagram hirdetések létrehozása mobilon és egyéni profilok vállalkozásoknak. Még márciusban nem mondtak konkrét dátumot ezen eszközök megjelenésére, csak azt, hogy az elkövetkező pár hónapban találkozhatunk velük. Most azonban kijöttek az első képek az üzleti oldalak kinézetéről, legalábbis ahogyan most állnak a tesztelési folyamatban.

Amint látható, pár új dolog jelenik meg, mint a “Kapcsolat” gomb és a kategória megjelölés a márkanév alatt. Íme egy összehasonlítás a régi és az új kinézetről.

instabrand2

Forrás: socialmediatoday.com

A Kapcsolat gombra kattintva egy új menü ugrik fel, Útvonaltervezés és E-mail küldés opciókat felajánlva.

instabrand3

Forrás: socialmediatoday.com

Ez által a felhasználók könnyebben léphetnek kapcsolatba az üzlettel/márkával, és kiküszöböli azt a hátrányt is, hogy nem lehet linkeket közölni a tartalmakban.

Érdekes, hogy miért nem a közvetlen üzenetküldést helyezték ide, de valószínűleg bővülni fog még ez a menü a jövőben.

Ha az útvonaltervezésre kattintunk akkor pedig értelem szerűen feljön egy térkép, egy jelölővel az üzlet címén.

instabrand4

Forrás: socialmediatoday.com

Ez szintén nagyon hasznos, hogy ne csak e-mail címet, de fizikai címet se kelljen a leírásba raknunk, pazarolva ezzel a karaktereket.

További újítás még az oldalak kategorizálása, amit láthatunk egyből a vállalkozás neve mező alatt.

instabrand5

Forrás: socialmediatoday.com

Ez a kategorizáltság sokat fog segíteni a kereséseknél, ha egy felhasználó egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást keres, és a profilra látogatók egyből tudják milyen témájú üzlettel/márkával van dolguk.

Az Instagram megerősítette, hogy egy kis csoport felhasználó teszteli éppen ezeket az eszközöket, és az elkövetkező néhány hónapban lesz elérhető mindenki számára. Ez a változás nagy hatással lesz a márkák viselkedésére a platformon és az Instagram algoritmus szűrőiben is nagy szerepet fog játszani. Eddig nem tudta volna az algoritmus szűrni, hogy mely tartalom érkezik egy sima felhasználótól és mely egy üzleti oldaltól, ám ez az újítás ezt megváltoztatja.

Az újítások tehát a küszöbön állnak, hamarosan nagyobb  hangsúlyt fektethetnek a vállalkozások az Instagram jelenlétre, pontosabban, célzottabban érhetik el az egyre növekvő felhasználóbázis egyes szegmenseit.

Forrás: socialmediatoday.com