Kapcsolatfelvétel, feliratkoztatás, piackutatás, vevői vélemények kérése, regisztrálók toborzása vagy egyéb elérhetőségi adatok megszerzése?

 

Bizonyára Te is számtalanszor adtad már meg weboldalaknak a fenti adatok valamelyikét és ha rendelkezel honlappal, biztos vagyok benne, hogy ott is található egy feliratkoztatást sürgető űrlap.

A gond az, hogy számos esetben meg kell oldanunk míg egy összetettebb kampány során egyáltalán ellátogatnak az űrlapunkat tartalmazó aloldalunkra.

Azok számára, akiknek nem volt sikere ebben a verziójában az űrlapoknak, a Facebook megfordítja a folyamatot és lehetővé teszi, hogy mi célozhassuk be célcsoportunkat a Facebookon létrehozott űrlapunk segítségével.

Ez az  egyszerűen létrehozható egyedi hirdetési forma az ‘Érdeklődőkeresési hirdetés’. Óriási előnye, hogy anélkül szerzi meg a kívánt információkat, hogy akár egy pillanatra is elvinné a kattintót a Facebook felületéről. Nem kell többet a webes kollégákra várni vagy a szövegíróval egyeztetni egy új landing oldal létrehozásáról. Az Érdeklődőkeresési hirdetések bárki által létrehozhatóak, ugyanakkor van egy-két dolog, amire érdemes figyelni!

 

Az első feltétel

Az adatvédelmi szabályzatnak szerepelnie kell oldaladon, hogy annak linkjét majd a hirdetések és űrlapok létrehozása során használhasd.

Már a kampány összeállításának első kattintásai között kell majd, hogy szerepeljen az érdeklődőkeresési hirdetések használati feltételeinek elfogadása. Enélkül nem is hozhatóak létre hirdetések.

Érdemes természetesen mindezek mellett a hirdetésekre vonatkozó szabályzatot is tüzetesebben átlapozni!

 

Létrehozás

A megfelelő kampánycél kiválasztása és a már említett feltételek elfogadása után ismerős lehet a felület, ugyanis hirdetéssorozati szinten ez a kampánytípus sem különbözik nagyon a többitől. A célcsoport szabadon meghatározható (bár 18 év alattiakra, most nem lehet célozni) és a saját optimalizálása szerint is méri a kampány költségeit a hirdetéskezelő.

Az érdekesség csak ezután következik.

 

Hirdetés + űrlap létrehozása

A “Hirdetés” szinten kell létrehoznunk az űrlapot, ám annak előtte magát a hirdetést is. A hirdetés létrehozása itt sem lehet újdonság, ugyanúgy a megszokott típusok közül választhatunk.

Az űrlap ezzel szemben már rácsodálkozásra adhat okot, a hirdetésekben kevésbé jártasok számára:

A felső három opció egy nagyjából azonos felugró lapot hív elő, a különbség az apróbb beállításokban van csak. Egyértelműen az a biztos választás, amelyik segít elérni célunkat, tehát ha e-mail címeket szeretnénk elkérni, mindenképp az első opciót válasszuk!

Az ‘Egyéni űrlap létrehozása’ opciónál saját kérdéseket is megadhatunk, így pedig közvélemény-kutatásra is kitűnően használható ez a hirdetési forma.

Persze nem érne sokat ez a kampánytípus, ha nem lehetne később letölteni a beérkező adatokat. Erre minden lehetőség megvan, sőt az alábbi CRM rendszerek bármelyikével is összeköthető a Hirdetéskezelő.