A Salesforce közzétette a ‘State of Marketing’ jelentését, mely kb. 4000 marketinges visszajelzéseit tartalmazza, hogyan látják a marketing evolúcióját, szerepét, hogyan használják fel az adatokat és a vásárlói tapasztalatokat, milyen digitális marketing csatornák a legnépszerűbbek (és legeredményesebbek).

Íme az eredmény címszavakban:

  • 2016-ban a marketingesek a büdzsék kb. 70%-át digitális marketing csatornákra tervezik költeni
  • 2011-ben ez 62% volt, 2021-ben 75%-ra saccolják, tehát ez 10 év alatt 21%-os növekedést jelent
  • A közösségi média nagyobb hangsúlyt kap, a marketingesek a közösségi média hirdetési büdzsét határozottan növelni kívánják a következő 12 hónapban
  • A marketingesek növekedést látnak a megtérülésben, a közösségi médiába fektetett erőforrásokat illetően, és 82% egyetért azzal, hogy a közösségi média marketing szilárd alapját képezi üzletüknek
  • A válaszadók 75%-a nyilatkozta, hogy a közösségi média már ROI-t termel
  • A válaszadók 77%-a egyetértett, hogy a tartalom marketing szilárd alapját képezi üzletüknek
  • Az adatok gyűjtése és felhasználása is széleskörűen elterjedt, a válaszadók 91%-a mondta, hogy demográfiai, felhasználói és weboldal aktivitási adatok alapján szegmentálja hirdetései