Bizony lehet hirdetéseket indítani a YouTube felületén is. Bár erről valószínűleg már mindenki hallott (illetve látott ilyet), egy ezzel kapcsolatos valós félelmet mégis tisztáznunk kell:

Nem kell tehetséges rendezőnek lenned ahhoz, hogy összeállíts és elindíts egy remek videós hirdetést.

Az Akadémia jelölése nélkül is bátran belevághatsz ebbe a műfajba.

Ebben a cikkben pedig megmutatom, hogy hogyan.

A YouTube reklámok típusai

Ha a hirdetésekkel kapcsolatos interakciókat vesszük alapul, akkor az indítható hirdetések két nagy csoportra oszthatók. Ezen belül lesznek kisebb csoportok, ugyanakkor az elején ezt kell mindenképp eldöntenünk:

Továbbléptethető vagy fix, nem továbbléptethető hirdetéseket szeretnénk futtatni?

Az utóbbi hirdetés fajta csak 15-20 másodpercnyi lehet és mivel nincs lehetőség a továbbléptetése, általában magasabbak a megtekintési arányok. Ezzel együtt pedig sajnos a videókról való visszafordulási számok is nőnek egy ilyen kampány során.

Az ilyen reklámok kiválthatnak némi ellenállást is, ugyanis megtekintésük nem opcionális és ezt nehezen dolgozzák fel a felhasználók.

A már több csoportra is bontható hirdetési típus a továbbléptethető videós hirdetések. Ezeket TrueView hirdetéseknek is hívjuk és kétféleképp lehet videókat megjeleníteni vele: In-stream formában, vagyis a videók előtti reklámként vagy In-display formában, tehát az ajánlott videók vagy a keresési eredmények között és az egyéb videók során megjelenő szöveges cédulaként.

Nézzük ezeket egyenként

In-stream hirdetések

Ez a legáltalánosabb hirdetési típus. Ha kezdő vagy a YouTube-on való hirdetések terén, ezzel kezdj.

A Google javaslata szerint kevesebb mint 3 perces videókat kell hirdetnünk, sőt átlagban egy ilyen hirdetés mindössze csak 15-30 másodperces. A videók itt sales feladatot látnak el, ezért az elején fel kell kelteniük a figyelmet, a végén pedig rábírni a nézőt a kattintásra. A leghatásosabb, ha röviden szemléltetjük például a hirdetett terméket működés közben, esetleg az életünkre, egyéb tárgyakra gyakorolt hatását.

Mivel a demográfiai adataik alapján célozzuk a felhasználókat az igazán sikeres kampányok érdekében tudnunk kell, hogy milyen célközönségre is célzunk. Ebben a perszónák gyártása nyújthat igazán segítséget. Egy korábbi bejegyzésünkben pedig el is olvashatod, hogy hogyan hozhatsz létre ilyeneket!

In-Display hirdetések

Sokkal kevésbé “erőszakos” hirdetési forma mind az In-stream hirdetések.

Az itt hirdethető videóknak nincs javasolt hossza, ezért ha egy hosszabb és hasznos tartalmat szeretnénk hirdetni, akkor ezt a verziót válasszuk. Itt már ne az értékesítés legyen az elsődleges cél, hanem a hasznos és releváns tartalom, az ismertetés és szemléltetés.

Természetesen továbbra is szolgálhatnak a konverzió generálás eszközeként az In-display videók, hisz a YouTube a Google utáni legnépszerűbb keresőként van számon tartva, így ha megvannak az AdWords fiókunkban már jól működő kulcsszavak, akkor kipróbálhatjuk azokat a YouTube hirdetési felületén is. Abban az esetben például, ha túl drága a Google keresési felületén hirdetni, nyugodtan kipróbálhatjuk, hogy az adott kifejezésekkel milyen eredményeket érünk el YouTube-on.

Fontos, hogy a keresési kifejezésekhez igen passzoló videót hirdessünk. Gondoljunk csak bele: minket nem zavarna egy alig releváns hirdetés a találatok között? Különösképp ha ez már csak a videóra való kattintás után derül ki számunkra?

Hogy a megfelelő kulcsszavakat válasszuk ki, használjuk a YouTube keresőjét, mint kulcsszótervezőt. Ha egyszerűen elkezdjük begépelni az általunk releváns kifejezést ítélt, akkor láthatjuk, hogy milyen egyéb hasonló kifejezésekre van kereslet.

Hogyan készíts videókat csatornádra?

Nincs az a stratégia vagy jól átgondolt kampány, ami működne a megfelelő tartalom nélkül. Most ezen videók elkészítéséről írnék egy keveset:

Forgatókönyv

Egy mozifilm elkészítése sem a megfelelő fények beállításánál, illetve a kamera azonnali elindításánál kezdődik. Az első lépés, a később rögzítendők szöveges megfogalmazása.

Haladj ezen lista alapján:

  1. A videó címében (ami ugye az első képkockákon kell, hogy megjelenjen) mindenképpen legyen ott az, amit a céged csinál. Konkrétan milyen problémára nyújt majd a videóban megoldást?

  1. Fejtsd ki kicsit bővebben a problémát, amiről, aminek a megoldásáról szó lesz a későbbiekben.

  1. Vezesd át a probléma és a terméked, megoldásod bemutatása között a témát néhány olyan panasszal, amelyet ügyfeleidtől hallottál, egy-egy felmérés során.

  1. Használd ki, hogy vizuálisan is bemutathatod termékedet, szolgáltatásodat. A bemutatása közben ügyelj rá, hogy célcsoportod számára is releváns problémák megoldásán keresztül szemlélteted a folyamat pontos működését.

  1. Kérd, hogy vásárolják, próbálják ki vagy hogy iratkozzanak fel. Mielőtt ezt megteszed, gondosan oszlass el minden olyan kétséget ami a videó nézőjében a vásárlással kapcsolatban felmerülhetett.

  1. Ha valami aggodalom, kérdés még felmerülhetett, válaszold meg azt is. Mik a leggyakoribb kérdései ügyfeleidnek?

  1. Építs bizalmat, kik azok akik már használják terméked, szolgáltatásod? Milyen eredményekkel? Mit mondanak, miben változtatta meg cégük bevételeit?

A teljes szöveget nem kell szó szerint megírnod és megtanulnod, mert akkor kiveszik a saját személyes stílusod és a spontaneitás faktora. Ez fontos, sokan ugyanis nem konkrétan az üzented miatt, hanem a stílusod miatt fognak követni. Ez nem baj, hisz ha megfogod a személyiségeddel, előadásmódoddal, akkor egy idő után az üzeneted is célba találhat nála.

És akkor a videók maguk

Ha könnyedén, gyorsan és ingyenesen szeretnél a YouTube számára is hasznos videókat készíteni, akkor azok közé az emberek közé tartozol akikre gondolt a YouTube, ugyanis ingyenesen letölthető (Androidra és iOS-re) alkalmazásával igyekszik segíteni mindazok számára, akik nem gyakorlottak a videók készítésében.

Ez a YouTube érdeke is, hisz minél több videó készül, annál több hirdetés kerülhet majd futtatásra a videómegosztó felületén.

Az alkalmazásról egyébként itt tudtok bővebben informálódni!

Te belevágsz, ha eddig nem tetted?:)

Forrás: Neil Patel