Ez az írás azoknak szól, akik már tudják, hogy vállalkozásuknak szüksége van Facebook és/vagy Google hirdetésekre. Ha még bizonytalan vagy, javaslom, hogy először olvasd el ezt az írást!

Úgy gondolod, hogy szükséged van a hirdetésekre és azt gondoltad, miért is ne kezelnéd, készítenéd őket Te magad?! Lehet ez is egy járható út, azonban érdemes előtte átgondolni ezt a kettő dolgot:

1. Mennyit fogsz tudni költeni a hirdetési díjakon kívül?

Te: “Micsoda??? Hiszen azért fogom magam csinálni, hogy ne kelljen másnak fizessek érte!”
Én: 🙂

Annak, ha Te magad kezeled a hirdetéseidet, alapvetően két lehetséges minősége lehet:

A) Valóban értesz hozzá, ismered mind a technikai megoldásokat, teendőket, trükköket, valamint tisztában vagy vele, hogy a marketing stratégiádban mi ezeknek a hirdetéseknek a szerepe
vagy
B) igazából fogalmad sincs, de “nem tűnik nehéznek, majd kitapasztalod, amúgy is van mindenre automata/javasolt beállítás”

“Sajnos” (nekik nem…) a Facebook hirdetési rendszere úgy van megcsinálva, hogy ránézésre tök egyszerű, néhány lépésen kell csak átmenni, mindenre tesz javaslatot, be lehet mindent automatára állítani vagy csak 1 kattintásba kerül és hoppá, máris futnak a hirdetéseid! Remek, csak egészen biztos, hogy ezek a hirdetések messze vannak az optimálistól. A Facebooknak az az érdeke, hogy könnyen, gyorsan tudj hirdetést indítani, nem az, hogy optimálisan fussanak, hatékonyan költsd el a pénzedet… Persze van ennek előnye is, a felhasználóbarát felület, de nagyjából ennyi.

A tudást megszerezni pénzbe kerül: ha kísérletezgetsz, próbálkozol, sok lesz az ablakon kidobott pénz (mármint hirdetési szempontból, egyébként tanulópénz lesz), ha tanfolyamokra jársz, könyveket vásárolsz, külső tanácsadó segítségét veszed igénybe, szintén pénzbe kerül. Ideális esetben ezekre költeni mind megéri, de ettől még a hirdetési költségeken felüli kiadás, és most azokról van szó.

Ha ezt mind összedatad és még most is azt mondod, hogy “nem gond, költök egy kis extrát 1-2 könyvre, belefér”, akkor jön a legkomolyabb kiadás, az, amiről a cikk szól: TE CSINÁLOD.

Vagyis:

2. Mennyi időt fogsz tudni foglalkozni vele?

Bizony, ez a legdrágább dolog, az időd. A fentihez hasonlóan itt is kettő megközelítés létezik, hatalmas a különbség az eredményekben:
Valahogy (akár remekül) megcsinálod a hirdetéseket, aztán “hadd szóljon”, pár hónap múlva eszedbe jut és kikapcsolod. Vagy nem, aztán valaki szól, hogy a tanfolyamodat hirdeted, ami múlt hónapban volt, esetleg néhányan jelzik, kezdi zavarni őket így a szilveszteri buli után néhány nappal a gumimatracot hihetetlen nyári akcióban reklámozó hirdetésed. “Ja, tényleg, hoppá!.

A másik, optimális megoldás, hogy elkészíted a kampányaidat, majd foglalkozol vele. Nem ritkán, napi szinten. Rendben megy? Hogy teljesít? Teszteled a különböző változatokat, melyiknek hogyan alakulnak a statisztikái? Melyik kulcsszavak nem hoznak konverziót? Fárad a kreatív, csinálod az újat. Igazítod a költségkeretet az eredményeidhez.
Ez bizony idő lesz, könnyen lehet, hogy nem is kevés, pláne, ha mondjuk a grafikai feladatokat is Te vállalod magadra, valamint gyakorlatilag minden mást is a cégedben.
Vigyázz, nem lebeszélni akarlak erről, de szeretném, hogy tisztán lásd a helyzetet, az előtted álló munka és feladatok mennyiségét.

Persze ezt a két kérdést meg lehet máshogyan is fogalmazni: megvan a szükséges tudásod? Ha nincs, hajlandó vagy pénzt és időt áldozni, hogy megszerezd? Ha nem, vállalod, hogy sokkal többet fogsz költeni mint kellene és/vagy messze nem olyan eredményeid lesznek mint ami elvárható lenne? Fogsz találni heti több órát a naptáradban erre a célra?

Nagyon remélem, hogy az írás segített eldönteni, hogy számodra mi a legjobb: magadnak készíteni és kezelni a hirdetéseket vagy külsősre bízni a dolgot!

Ha úgy érzed, nem Neked kellene ezekkel foglalkoznod, javaslom, hogy olvasd el ezt az írást!