Sokan nem tudják, hogy a Facebook hirdetéseknek van egy olyan fajtája, amely rendkívül hasznos tud lenni bizonyos üzleteknek, boltoknak, éttermeknek stb.. Ez a helyi ismertség növelésére irányuló hirdetés.

A helyi ismertség beállításakor a Facebook felkínál egy rugalmas sugarú területet a vállalkozás körül a népsűrűségi adatok alapján. Az adott területen élők vagy azt felkeresők kerülnek bele a hirdetés célközönségébe. A hirdetések ugyan úgy néznek ki mint a hírfolyamban történő megjelenítések.

Ebben a hirdetésfajtában az alábbi gombok szerepelhetnek:

  • Tetszik: akik látják a hirdetést, és a gombra kattintanak, kedvelhetik a vállalkozásod oldalát.
  • Útvonaltervezés: akik látják a hirdetésedet, és a gombra kattintanak, útmutatást kapnak a vállalkozás megközelítéséhez.
  • Hívás most: akik látják a hirdetésedet, és a gombra kattintanak, közvetlenül fel tudják hívni a vállalkozást.
  • Üzenet küldése: akik látják a hirdetésedet, üzenet küldésével beszélgetést kezdeményezhetnek veled.
  • További tudnivalók: Azok, akik látják a hirdetést, és a gombra kattintanak, közvetlenül a webhelyedre jutnak.

Hogy mi alapján céloz ilyenkor a Facebook?

A célzás olyan adatok alapján történik mint például az IP címek, az adatlapokon beállított jelenlegi város, a mobileszközök helymeghatározója, és az ismerősök tartózkodási helyei.

Tehát ha Facebook kampányt indítunk, ne felejtsük el, hogy tavaly óta elérhető ez a fajta hirdetési eszköz is, és ha például éttermet, edzőtermet vagy bármilyen olyan boltot, üzletet vezetünk, amely esetében fontos a közelség, nem feltétlen utaznak termékünkért, szolgáltatásunkért a város másik végébe az emberek, vegyük fontolóra használatát! (Közeljövőben nyíló üzletek beharangozására, helyi események promótálására is rendkívül jól használható.)

Kép forrása:Wikimedia Commons