A Facebook folyamatosan teszteli a lehetséges új fizimiskáját. Tavaly szeptemberben frissítették a mobilos nézetet, és most hasonló irányba mozdíthatják el az asztali verziót is.

Még semmi nincs kőbe vésve, többféle verziót próbálgatnak, de nagyjából lehet sejteni mire akarnak fókuszálni az újítással.

fbpage2

Sokaknál felmerült a probléma már, hogy a borítóképbe “belekontárkodik” a profilkép. Jól látható, hogy ezt most orvosolni kívánják. Továbbá jobban kiemelték a “Call to action”-t, a “Like” gomb fölött kapott egy nagy kék gombot. Az oldal infokat a jobb oldalra tolták, és eltűntek a jobb oldali hirdetések.

Íme az összehasonlítása a régi és az új verziónak:

FBpaget(1)

Egyértelmű, hogy a tartalmat is jobban a fókuszba kívánják helyezni, és a navigációs gombok is átláthatóbb helyre kerülnek.

A héten egyébként volt egy másik verzió is tesztüzemben, amely szintén nagyon hasonlít a fentiekben leírtakra:

fbpage3

Szintén szembetűnő a borítókép és a profilkép szeparálása, itt még hangsúlyosabb a navigációs oldalsáv és a profilkép, továbbá a “Call to action” gomb az előzőnél is nagyobb.

Íme a két új verzió összehasonlítása:

garmin(1)

 

Tehát összefoglalva a lényeg a borító és profilkép elkülönítése, a navigációs sáv és információs sáv elmozdítása, és a jobb szélső hirdetések eltávolítása. Ahogy említettem, még egyik verzió sincs lefixálva, de nagyon valószínű, hogy változásra számíthatunk a közeljövőben.

Egyébként akit meglepetésként érne a jobb oldali hirdetések eltávolítása, beszámolók szerint nem túl sokat tesznek hozzá a Facebook árbevételéhez. 82% amúgy is a mobilhirdetésekből jön, a maradék 18%-hoz pedig sejthetjük, hogy nem túl sokat tesz hozzá az asztali oldalsáv.

 

Forrás: socialmediatoday.com