Ha írunk egy bejegyzést blogunkon, érthetően szeretnénk, ha az a gondosan összerakott cikk minél több megosztást érne el Facebookon.

Hogy ezt miképp lehet elérni fizetős hirdetési eszközök nélkül, milyen módszerek nyitottak mindenki számára, azt most ebben a cikkben foglalnám össze.

Használj ki mindent

Lehet, hogy csak Facebookon rendelkezel már olyan követőtáborral amit büszkén fel is mernél vállalni, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy az egyéb közösségi oldalakat hanyagolnod kell.

Egy minimális követői mennyiség természetesen minden felületen kell, ugyanakkor ne az szabjon gátat az ezen alkalmazásokon való tartalomgyártásnak, hogy követőid száma nem ért még el egy általad jónak ítélt mennyiséget.

Hashtagek használatával és mások tartalmai iránt mutatott aktív érdeklődéseddel már olyan oldalakon is könnyedén építhetsz magadnak követői tábort, mint az Instagram vagy a Twitter.

A méret a lényeg

A hosszabb cikkeket többen osztják.

Ez nem az én véleményem, hanem számos tartalomgyártó, blogger és szakember gondos méréseinek az eredménye.

A megosztások aránya a felhasznált szavak mennyiségének tükrében.

Elsőre talán riasztó lehet a gondolat, hogy minimum 3000 szavas bejegyzéseket írj, ugyanakkor a számok alapján megéri befektetni az energiát! Ha eddig heti több bejegyzést tudtál írni amik rövidek voltak, akkor csökkentsd a mennyiséget és írj minimum heti 1 hosszabb cikket is.

Maradj releváns

Ennek egyértelműnek kell lennie: arról írj, ami érdekli követőidet, amiért lényegében követnek.

Ez persze nem jelenti azt, hogy néhány apró plusz információval nem színezhetnéd meg a tartalmaidat. Ossz meg valamilyen személyes információt magadról, merj állást foglalni, fejtsd ki nyugodtan a saját véleményed is egy-két témával kapcsolatban.

Írj a szakmádhoz kapcsolódó hírekről és készíts oktató tartalmú anyagokat. Ezek a legmegoszthatóbb formátumok a tartalmat tekintve.

Hogy végképp megnöveld a megosztások esélyét használj megragadó címeket. Itt nem a már lassan tiltott “ha csak egy cikket olvasol el ma…” címekre gondolok.

Ezek helyett a közhelyek helyett használj számokat a címben, írd meg, sugalld, hogy miért kellene másoknak is elolvasni, mit kapnak a cikktől stb…

Képzeld el úgy, hogy Te megosztanád e magadtól azt a  bejegyzést, pusztán a cím elolvasása után.

Légy olvasható

Sajnos a hosszú bejegyzéseknek van egy nagy hátrányuk: a hosszú szövegek megrémisztik az olvasót és általában ennek okán csak néhány bekezdés alapján döntik el, hogy megosztásra érdemes e a tartalom.

Javíts ezen a néhány bekezdésen pár egyszerű trükk használatával:

  • Három sornál ne legyen hosszabb egy bekezdésed

  • Bontsd fejezetekre, jól látható címmel a cikkedet

  • Használj képeket (a képeken lévő nyilak vezetik a tekintetet, így az ilyen ábráknál mindig eltöltenek egy kis időt.)

  • Használj egyszerű nyelvezetet. Ahogy a mondás tartja: “Ha valamit egyszerűen nem tudsz megfogalmazni, akkor nem is érted igazán!”

  • Az oldaladon legyen lehetőség azonnali posztolásra az egyes közösségi oldalakra.

Rendelkezel e-mail címekkel? Használd őket!l

Az e-mail még mindig az egyik legközvetlenebb felület. Ha levelet kapsz valakitől, azt továbbra is személyesebbnek tekinted, mintha csak egy követetted által megosztott posztot látnál a hírfolyamodban. Pedig mind a kettő számodra releváns tartalom.

Ha készítesz új cikket, mindenképp küldd el levelezőlistádnak is a linket!

Call To Action

Erről már sokszor olvashattál.

Ha kéred, hogy osszák meg, akkor nagyobb eséllyel meg is teszik. Kérd azt, amit pontosan elvársz az oldaladra látogatódtól.

Például:

Ha hasznosnak találtad a bejegyzésben foglaltakat és van olyan ismerősöd akinek szintén azok lennének, akkor ne habozz, küldd el neki bátran!:)

Forrás: Neil Patel
Kép forrása: neilpatel.com