Hirdetsz AdWords-ben, ugyanakkor a használt kulcsszavaid nem juttatnak el minden érdeklődőhöz? Szeretnéd valahogy ezeket az embereket is megszólítani?

Akkor jól figyelj, mert blogod segítségével ez többé már nem lehet fennakadást jelentő probléma. A neheze természetesen csak a cikk elolvasása után jön, ugyanis tartalmat kell gyártani!

Nem releváns keresési kifejezések

Biztosan veled is előfordult már, hogy a hirdetett kulcsszavaidra alig jött kattintó, míg az ezen kulcsszavaktól bizonyos formában eltérő keresési kifejezésekre, már sokkal több érdeklődő érkezhetne.

A megoldás elsőre logikusnak tűnhet: hirdessünk akkor a több érdeklődőt szállító keresési kifejezésekre. A probléma ezzel viszont a legtöbbször az, hogy a fentebb említett nagyobb volument generáló kifejezések már nem tükrözik abban a formában azt az üzenetet, amit Te hirdetnél.

Nézzünk egy példát

Tegyük fel, hogy weboldal készítést végez a céged és ezt szeretnéd hatékonyan hirdetni. A kulcsszókutatás során azonban rájössz, hogy rengeteg az olyan kifejezésekre is a keresés, amik már nem férnek össze üzeneteddel: weboldal létrehozása otthon, weboldal készítés ingyen, weboldal készítés tanfolyam stb…

A fenti keresési kifejezések láthatóan nem tükrözik azt amit Te értékesíteni szeretnél. Sejthető az, hogy aki arra keres rá, hogy ‘weboldal létrehozása otthon’, nem fog egy szokványos hirdetés és landing oldal páros hatására rögvest ügyféllé válni. Miért is tenné? Hisz Ő otthon szeretné megoldani. Így gondolja a legjobbnak. Ebben pedig semmi elítélendő nincs.

Nah de itt jön be a képbe a blogod. Két dolgot kell tenned ilyenkor. Egyrészt felvenni kizáró kulcsszóként az “otthon” szót az AdWords felületében, hogy az ezen szóval ellátott kifejezésekre ne jelenjen meg hirdetésed. Másrészt pedig tájékoztatnod kell az érdeklődőt blogod segítségével.

Tanítsd, ne csak tájékoztasd

Felesleges és nem is etikus olyan kulcsszóra hirdetni, ami nem fedi le azt amivel a landing oldalon fog találkozni. Ettől még természetesen értekezhetsz az adott témáról, kifejtheted véleményedet és meglátásaidat.

Jelen példánkhoz ragaszkodva megfogalmazhatod egy blogbejegyzés keretein belül, hogy milyen előkészületekből, lépésekből áll egy honlap elkészítése. Adj neki segítséget! Ha belátja ezáltal, hogy mennyire komplex a Te szolgáltatásod, akkor nagyobb eséllyel Téged fog megbízni, mint más cégeket, ha pedig a javaslataid alapján hozzálát Önállóan elkészíteni honlapját, biztos lehetsz benne, hogy ha elakad, Téged fog felkeresni először segítségért.

Ha bejegyzésedben ügyesen elhelyezed a ‘weboldal létrehozása otthon’ kulcsszavakat és extra segítségképp megosztod Google+ oldaladon is, akkor a hirdetéseid helyett blogbejegyzésed fog megjelenni a keresési eredmények között. Az ilyen cikkekre mindig szívesebben kattintanak és hitelesebbnek is tartják sok esetben a reklámoknál.