A Facebook idén egy kis ráncfelvarrást végzett a Jegyzetek funkcióján. Ezt sokan nem is ismerik, de sokan használják is rendszeresen, méghozzá úgy mint egy saját kis blogot. Megosztják gondolataikat, idézeteket, zenéket, akár saját verskölteményeket, ki-ki a maga dolgait. Azonban arra tényleg kevesen gondolnak, hogy akár egy céges blogként is lehet üzemeltetni, és teljesen ingyen van.

Íme egy mintapélda a Facebook-nál dolgozó Vadim Lavrusiktól arra, hogyan nézhet ki egy bejegyzés.

Ez persze magánéleti bejegyzés, de a forma a lényeg, hogy teljesen igényes küllemű írásokat lehet készíteni és közzétenni.

A Facebook jegyzetek itt érhetőek el: https://www.facebook.com/notes/

Itt persze valószínűleg a saját, személyes jegyzeteinket és ismerőseink jegyzeteit hozza be, ezért íme egy kis leírás, hogyan tudjuk a Jegyzetek alkalmazást hozzáadni Facebook oldalunkhoz, és már kezdhetjük is a blogolást!

Így adjuk hozzá a Jegyzetek alkalmazást oldalunkhoz, a lapfülek kezelése menüpontban:

 1

2

3

Ez után a lapfüleknél már számunkra is elérhető lesz a Jegyzetek alkalmazás, és kezdhetjük bejegyzésekkel megtölteni oldalunkat.

Természetesen jóval korlátozottabbak a lehetőségeink, mint egy saját blog esetében, nem tudunk beágyazni videókat, és a szöveg formázására is csak pár opciót alkalmazhatunk. Azonban nem minden iparágban kellennél több. Kiemelt képet választani, szöveget írni tudunk, címeket, idézeteket kiemelni lehet, és képeket is illeszthetünk a bejegyzésekbe. Ez sok esetben elég lehet, ha úgyis a mondandónk a lényeg, nem a küllem.

Van több olyan oldal, ami folyamatosan megszegi a tömörség szabályát a közösségi média felületeken, ilyen a Humans of New York, az A Mighty Girl, vagy a Room to Read. Mindhárom márka hosszabb szövegeket alkalmaz, anélkül, hogy “elriasztanák” az olvasókat. Nagyon jó módszer arra, hogy jobban megragadjuk követőink figyelmét, elkötelezettebbek legyenek márkánk iránt, azonban ezért valóban érdekes és tartalmas bejegyzéseket kell generálnunk, képekkel, idézetekkel, linkekkel stb..

Az hogy mennyire alkalmas nekünk blogolásra, azt mint említettem iparága, vállalkozása válogatja. Általában a tesztelés a legjobb módszer, ha bizonytalanok  vagyunk, amennyiben van már Facebook jelenlétünk, nem igényel nagy erőforrásokat egy blog vezetése rajta.

 Úgyhogy gondoljuk át, előnyünkre válhat-e egy blog, tudunk-e folyamatosan frissülő tartalmat rá, és ha nem szükséges a weboldalra terelni a kedvelőket, könnyebben, gyorsabban elérjük őket a Facebook oldalunkon, akkor érdemes lehet kihasználni ezt az ingyenes funkciót.