Nemrég vethettünk egy első pillantást a nemsokára megjelenő Instagram üzleti profilokra, most pedig az analitikai opciókba kaptunk egy kis betekintést. Az üzleti opciókon belül találunk majd egy ikont, mely különböző adatokat és eszközöket rejt, melyek segítenek az üzleteknek hatékonyabban használni az Instagram profiljaikat.

Az említett ikon a profil főoldalán lesz látható:

instaana1

 

Ha rákattintunk egy olyan információs oldalra jutunk először, ahol azt látjuk, földrajzilag hol helyezkednek el követőink és mely napszakban a legaktívabbak.

instana2

A “Location” pont alatt részletesebb jelentést kapunk a követőink földrajzi elhelyezkedéséről, és az időpontokat amikor legjobban elérhetjük őket, relatív helyi idő szerint. Ezt városokra is lebonthatjuk, úgy hogy a “Cities” opcióra kattintunk.

instana3

A funkciója ugyan az mint a többi platform esetében – ha tudjuk hol helyezkedik el a közönségünk, mikor aktív, milyen hatásai vannak egyes posztjainknak, jóval relevánsabban tudjuk ajánlatainkat célozni. Tudjuk mit és mikor rakjunk a közönségünk elé, és láthatjuk milyen eredményeket érünk el különböző aktivitásainkkal, elérjük-e a megfelelő embereket.

Az alábbi grafikon pedig megmutatja mikor a legaktívabbak követőink, ami segíthet minket abban, hogy a legnagyobb elérést produkáljuk.

instana4

Természetesen kifinomultabban kell terveznünk a bejegyzéseink közzétételét, mint hogy a legaktívabb órákban postolunk. Sőt egy kutatás szerint ez pont hogy csökkentheti az elérésünket, mivel ilyenkor sokkal több tartalommal versenyzik a mi tartalmunk. A Facebook algoritmusa a minél relevánsabb bejegyzéseket mutatja meg az internetezőknek, azoktól a szerzőktől akikkel úgymond jobb kapcsolatot ápolnak, többször reagálnak tartalmaikra.

Jelenleg ilyen algoritmusa ugyan nincs az Instagramnak, de már készül és a küszöbön áll megjelenése.

Továbbá az Instagram analitikai eszköze nyújtani fog egy részletes jelentést a közönségünk nemét és korát illetően.

instana5

Látható lesz még a teljes követői bázisunk száma, és hogy ebből mennyi érkezett az elmúlt héten, továbbá lebonthatjuk ezeket a statisztikákat nők és férfiakra, vagy egy egészként is tekinthetünk rájuk. Az hogy milyen korúak és neműek követőink, nagyban meghatározza, hogy milyen tartalmat kell készítenünk, hogyan szóltjuk meg őket.

És az utolsó statisztika pedig egy kimutatás arról hogy melyik bejegyzésünk mennyi megjelenítést ért el, melyet listázhatunk az elmúlt hétre vagy az elmúlt hónapra vonatkozóan.

instana6

Érdekes hogy nem az alapján listázhatóak hogy mennyi like-ot vagy kommentet kaptak a bejegyzések.

Egyébként számíthatunk arra hogy lesz egy opció letölteni az adatokat amiket tovább elemezhetünk, és összehasonlíthatjuk az eléréseket az interakciókkal.

Sok ideje vártunk már ezen statisztikák böngészhetőségére és felhasználására hirdetéseinkben. Habár még nem tudjuk milyen hatással lesz az Instagram algoritmusa a platformra, az egyre bővülő alkalmazás kulcsfontosságú eszköz lehet egy cég közösségi média stratégiájában.