Múlt heti adatok szerint az Instagram 500 000 hirdetővel rendelkezett. A Snapchat piacra dobta a Spectacles-t, az új szemkameráját. Az üzenetküldő alkalmazásokban pedig a WhatsApp közvetlenül a Facebook Messenger mögött halad.

A közösségi média korát éljük. A GlobalWebIndex felmérése szerint az Y generáció fiataljai közül 10-ből 8-nak van Instagram fiókja. Ezen kívül a Snapchat, a Tumblr, a Vine és az Instagram rendelkezik a legfiatalabb közönséggel, 40%-uk a 16 és a 24 év közötti Z generációs korcsoportból tevődik össze. Ezzel ellentétben a Facebooknak és a LinkedInnek van a legidősebb közönsége.

A nagy márkáknak, választási jelölteknek és sok kisebb cégnek remek lehetőséget jelent a közösségi média. Amellett, hogy átfogó megjelenésre ad lehetőséget, a fogyasztókat is elkötelezettebbé teheti, ha social medián is utánanézhetnek az adott cégnek vagy terméknek. A GlobalWebIndex a fiatalok demográfiai adatait vizsgálta, hogy megértse a közösségi média használatuk motivációit. A tanulmány feltárta, hogy 3-ból egy Instagram felhasználó biztosan követ bizonyos márkákat vagy szolgáltatásokat, továbbá egy múlt havi tanulmány szerint szívesen osztják meg a kedvenc márkájukkal kapcsolatos tartalmakat is.

20009412344_928488a49d_b

A kutatás szerint:

  • Globálisan még mindig a Facebook rendelkezik a legtöbb felhasználóval
  • a YouTube megelőzi a Facebookot látogatói szinten
  • Az üzenetküldő szolgáltatások között a Facebook Messenger 56%-kal vezet a WhatsApp (55%) előtt.
  • A WhatsAppot és a Facebookot sokkal inkább preferálják a fiatalok, mint ezek bármelyik versenytársát – több mint 50%-uk naponta több órát tölt a korábban említett alkalmazások használatával
  • Látogatói szinten az Instagram népszerűsége már megelőzte a Twitterét 33 országban
  • A Snapchat ismertsége a fiatalok körében még mindig figyelemre méltó,  2/3-uk folyamatosan használja az Egyesült Királyságban, Belgiumban,  Írországban és Hollandiában. Az Egyesült Államokban pedig már sokkal lehagyta a Messengert.

Mit jelent ez a márkádra nézve?

3-ból egy internet-felhasználó javasolja a közösségi médiakövetést, abban az esetben, ha valaki kíváncsi bizonyos információkra egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Akik így gondolkodnak, fiatalok, természetesen. Ennek ellenére ez egy fontos előrejelzés a jövő marketingstratégiájára nézve. Habár egyelőre főleg a fiatal generáció használja a közösségi médiát tájékozódási felületként, ez nem jelenti azt, hogy az idősebb generáció idővel ne tenne ugyanígy. Az Egyesült Államokon belül az Instagram (mint viszonylag úttörő) a Snapchattel karöltve biztos piacvezetőnek számít.

Forrás: www.forbes.com