A social media nem csak az online jelenlét erősítésére szolgál, hanem segít a fogyasztók megszerzésében és megtartásában is. Cikkünkből megtudhatod, mi lenne, ha a céged nem használna közösségi média eszközöket.

1. Kevésbé bíznának benned az emberek

A social media felületei nemcsak hirdetésre alkalmasak. A közösségi média eszközökön keresztül tartós kapcsolatokat építhetsz ki a már meglévő vevőiddel és leendő vásárlóiddal is. Vevőid azokat a cégeket preferálják, amelyeknek van személyisége és ahol kapcsolatba léphetnek a márka képviselőivel. Ha nem használsz közösségi média marketinget, kevésbé fognak benned bízni az emberek, mert nem látják az emberi oldalát a cégednek.

Egy mostani kutatás feltárta, hogy a válaszadók 63%-a felkeresi a megvásárolni kívánt termékeket bizonyos közösségi média platformokon, mielőtt megvásárolnák őket. Ha nem tartod fontosnak a közösségi média marketinget, ezek az emberek nem tudnak majd meg többet rólad, sem a termékedről, sem márkádról ebből kifolyólag pedig nem Téged választanak majd.

2. Nem lennél népszerű

A közösségi médiában minden a népszerűség körül forog. Ha például rákeresel a zöld tea előnyeire, találsz egy olyan cikket, amit 400-szor osztottak meg és egy másikat, amit csak 4-szer. Melyiket olvasod el szívesebben? Ugye Te is azt, amit többen osztottak meg? – ennek magyarázata csupán az, hogy a népszerűbb tartalomra többen kattintanak. Minden megosztás, lájk megfizethetetlen, és ha nem használsz közösségi médiát, az emberek azon 63%-át elveszíted, akiket a márkáddal kapcsolatos tartalom érdekel leginkább.

3. Kisebb forgalmat generálnál

A közösségi média oldalaknak nagyobb napi felhasználási aktivitása van, mint a hagyományos weboldalaknak. Ha csak a blogposztjaidra és az organikus elérésre hagyatkozol, lényeges forgalomcsökkenést fogsz elérni. A közösségi médiával a lehetséges vevőid száma megsokszorozódik, emellett segítő információkat és linkeket helyezhetsz el anélkül, hogy zavaró és túl direkt lenne. Röviden: jelenleg nincs más lehetőséged arra, hogy ennyi potenciális vevőt és követőt találj egy helyen.

4. A tartalmad nem lenne hosszú életű

Tudtad, hogy ha a márkáddal kapcsolatos tartalmakat közösségi médián keresztül osztod meg, 81%-kal többen fogják megvenni termékedet vagy szolgáltatásodat?

Ennek ellenére, ha csak néhány naponta és rendszertelenül posztolsz, az nem elég és nem is eredményes. Tudnod kell, hogy milyen tartalom hol mutat a legjobban. Például a vizuális tartalmakat érdemes elsősorban Instagramon és Pinteresten megosztani, de ugyanúgy Facebookon is fontos a megfelelő kép kiválasztása. Ráadásul azzal is jó tisztában lenned, hogy mikor posztolj. Pár héten keresztül figyeld meg, hogy milyen napszakokban éred el a legtöbb felhasználót és alakítsd ki azokat az időpontokat, amikorra beidőzíted a posztokat.

5. Nem befolyásolnád a versenytársakat

A közösségi média véleményvezérei lehetnek márkák és egyének egyaránt, akiknek a közösségi hálón számos követője van. A nagy befolyással rendelkező véleményvezéreknek köszönhetően jóval több rajongót szerezhetsz, mint egyedül. Ha nem tartod fontosnak a közösségi média marketinget, a legnagyobb előnyökből fogsz majd kimaradni – például egy véleményvezérrel való együttműködésből.

Tetszik vagy sem, a közösségi média rengeteget segíthet a márkádnak, hiszen ma már nélkülözhetetlen a használata.

Forrás: http://www.socialmediatoday.com