Az embereknek létfontosságúak a vizuális tartalmak.  Már több ezer éve használunk vizuális nyomokat, hogy megértsük a körülöttünk lévő világot és a megtapasztalt tudás felhasználásával fejlesszük kommunikációnkat és kapcsolatainkat. Ennek eredményeképp, agyunk általánosan 60 000-szer gyorsabban fogja fel a vizuális tartalmat, mint az írt szöveget.

Tehát a tartalommarketingedbe is érdemes vizuális anyagokat belecsempészned. Kutatások bizonyították, hogy 65%-kal több információ marad meg az ember agyában, ha a tartalom releváns képet is tartalmaz.

Az alábbi pontok is bizonyítják, hogy érdemes képeket vagy videókat beleépítened a közösségi média kommunikációdba:

Az már egy fontos lépés, ha felismered a vizuális marketing fontosságát, azonban sajnos nem elegendő. A nagy marketing ügynökségek is küzdenek a folyamatos és izgalmas vizuális kontent generálásával.

Nem csak arról van szó, hogy nehéz vizuális tartalmat létrehozni, hanem arról is, hogy sosem állhatsz le, folyton gyártani kell ezeket az anyagokat. Mutatunk pár tippet, amivel garantáltan megkönnyítheted ezt a viszonylag bonyolult folyamatot:

1.  Gyűjtögess!

Ha sok vizuális referenciát gyűjtesz, az segíteni fog abban, hogy eldöntsd: mit is vársz igazából a kreatív csapatodtól. Minél több képet gyűjtesz, annál egyszerűbb lesz inspirálódnod egy-egy poszt kapcsán. A közös brainstorming és a közös vizuális anyagok kiválogatása segít kialakítani azt az irányt, amelyen a vállalkozásod e téren haladhat.

2.  Csináld magad!

Ha nincs grafikus csapatod, sem büdzséd az egyedi grafikai anyagok kreálásához, ajánljuk figyelmedbe az ingyenes képszerkesztő és infografikai oldalakat, amelyekről már írtunk korábban.

3. A vizuális tartalmak összeegyeztetése

A kreatívok egyeztetése, megbeszélése a munkatársak között általában e-mail-ben zajlik, ami nehezebben átlátható és sok felesleges üzenetet is eredményez postafiókunkban. Szerencsére vannak olyan alkalmazások és felületek, ahol ezeket az észrevételeket könnyebben tudjuk megosztani egymással. Ilyen például a Hightail. Kijelölhetjük a képek egyes részét, kommentet fűzve hozzá, ugyanígy egy videó képkockájával. Mivel ez a program konkrétan erre lett kitalálva, inkább a nagyobb vállalkozásoknak hasznos. De Trello-val (mi is ezt használjuk szinte mindenre), vagy hasonló projektmenedzsment-alkalmazással is egyszerűbbé tehetjük a folyamatokat.

4. Ismerd a csatornáidat

Ha vizuális tartalmat gyártasz, lényeges arra is gondolnod, hogy a közönséged milyen formában fog vele találkozni.  Egy 2 perces videó valószínűleg jól működik a weboldaladon, de a közösségi média platformjain ennél rövidebb időtartamú anyagokra lesz szükséged ahhoz, hogy az megfelelő forgalmat generáljon és a rajongóid se hagyják félbe a tevékenységüket.

5. Ossz meg mindent!

Mind tudjuk, hogy egy kreatív folyamat nem feltétlenül ér véget ott, hogy egy infografika, kreatív vagy videó jóvá van hagyva. A közösségi média menedzserek és tartalomszerkesztők ismerik a megfelelő csatornákat és célközönségeket, gyakran vannak jó ötleteik, amikre a kreatív csapat lehet nem is gondolna. Érdemes tehát őket is mindig megkérdezni vagy közösen ötletelni egy-egy projekt kapcsán.

Ha mindenkinek van rálátása a kreatív folyamatokra, akkor sok új ötlet születhet, amelynek köszönhetően különböző célcsoportokat is elérhetünk.

Forrás: http://www.socialmediatoday.com