Vállalkozások indítóival gyakran előfordul, hogy a cég indításakor azon aggódnak, hogy az áraik hogyan fognak viszonyulni a konkurenciához, versenytársakéhoz. Aztán könnyen arra a következtetésre jutnak, hogy a termékkategória árának alsó sávjába kell árazniuk. Az ok, amiért ezt teszik, az az, hogy ne ijesszék el az potenciális vásárlókat.

Ennek ellenére, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy talán nem ez a stratégia, amit alkalmazniuk kellene. Elmagyarázom, miért.

Mindig lesz valaki, aki olcsóbb

Amikor egy termék, vagy szolgáltatás árának meghatározására kerül sor, az új cégeknek meg kell érteniük, hogy mindig lehet egy olcsóbb lehetőség, változat. Bármilyen alacsonyra viszik le az áraikat, a régebbi, stabil versenytársak megtehetik, hogy még ez alá is menjenek. A versenytársaknak nagyobb múltjuk, nagyobb tőkéjük lehet, és gyakran bevállalják, hogy veszítenek egy kis pénzt, de a termékük piaci pozícióját ezáltal hosszabb távra bebiztosítják.

Ne menj bele az árháborúba, inkább ajánlj valami jobbat!

Az emberek szívesen fizetnek a minőségért

“Tudjuk, hogy nem mi vagyunk a legolcsóbbak a piacon, de ügyfeleinknek életre szóló élményt biztosítunk, a legjobb útmutatókkal és programokkal látjuk el őket” – mondja Mike Brcic, a Sacred Rides, torontoi, hegyi kerékpáros túrákat szervező cég alapítója, mely céget nemrég a National Geographic Adventure és az Outside Magazine is kiemelte.

Tisztában vannak vele, hogy nem nekik a legalacsonyabbak az áraik, de ugyanakkor azt is tudják jól, hogy ügyfeleik hajlandóak egy fantasztikus élményért fizetni, így a cég robbanásszerűen nőtt az elmúlt néhány évben.

Csinálj több pénzt egy termék értékesítésével, mint 100 termékével

Hasonlóan, Rob Alday, az Abode (kb. 5x olvastam el, mire rájöttem, hogy ez nem az Adobe:) – a szerk.) társalapítója, mely cég luxus ingatlanokkal foglalkozik, csúcskategóriás sí-szálláshelyek bérbeadására specializálódott; arra a döntésre jutott, hogy inkább hanyagolja a piac alacsonyabb árú felét és a kisebb mennyiség-nagyobb haszon elvét követi inkább.

“A mi szállásaink nem valók mindenkinek, és ez szerintem teljesen rendben van.” – mondja Alday. “Ez csak azt jelenti, hogy mi jobban tudunk fókuszálni a célcsoportunk magjára és ez a marketing műveleteinket egyszerűbbé teszi, valamint így ügyfélszolgálati munkáink mennyisége is sokkal alacsonyabban maradhat.”

Alday, mint sok más vállalkozó a luxusiparban, elkerülte az árháborút a többiekkel, helyette a piac egy szűk szegmensére fókuszált. Ez segít a marketingben, infrastruktúrában, növekedésben és a fix költségek alacsonyabban tartásában. Ezen kívül, nem kell állandóan faragjon az árain, ha megnézi versenytársait.

Tehát legközelebb, amikor azon gondolkozol, hogyan árazd be termékedet, vagy szolgáltatásodat, a fillérek vagdosása helyett vedd számításba, hogyan tudnál TÖBBET kérni a szolgáltatásodért, jobb élmény nyújtása által. Meg fogsz lepődni, mennyivel kevesebb stresszt okoz felfelé árazni, mint lefelé!

 

Az entrepreneur.com cikke alapján
Kép forrása: Flickr user | Frits Ahlefeld-Laurvig