A Twitter elkezdett fejleszteni egy hirdetési szolgáltatást, melynek segítségével az átlag felhasználók tweetjeit céges hirdetéssé alakíthatóak.

Új szolgáltatást fog nyújtani a Twitter, ami egyszerűbbé teszi a hirdetőknek, hogy összegyűjtsék a termékükkel kapcsolatos tweeteket, majd ezt a tartalmat promóciós célokra használják fel a kampányaikban – állítják források. A hirdetők vethettek egy pillantást a tartalmakkal kapcsolatos jogokat kezelő rendszerre a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronis Show-n (CES – a világ egyik legnagyobb felhasználóknak szóló elektronikai kiállítás).

Az új termék a Twitter által “brand enthusiast gallery” (kb. márkarajongók galériája) fejlesztésen alapul, ami a márkával kapcsolatos tweeteket fogja összegyűjteni, melyből a hirdetők válogathatnak. A Twitter közvetlen üzenetet küld a tweet szerzőjének, hogy hozzájárulását kérje, hogy a tweetet a márka promóciós célokból felhasználhassa – mondta egy ügynökség vezetője, egy a Twitterrel folytatott nem nyilvános beszélgetést követően.

A hirdetési egység ebben az esetben egy hagyományos tweet a hirdetőtől, egy a témába vágó, felhasználóktól származó tweet-gyűjtemény felett.

A Twitter hivatalosan nem kommentálta a hírt.

A hirdetők jellemzően celebekre és más nagy követőtáborral rendelkező felhasználókra támaszkodnak a termékük promótálása során, és létezik több felület, illetve ügynökség, aki az ilyen szponzoráció jellegű ügyletekre specializálódtak.

“Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy tweeteljünk ajánlásokat hétköznapi felhasználóktól, celebek helyett” – mondta egy másik forrás, akinek közvetlen ismeretei vannak az új fejlesztésről.

Az ötlet, hogy hétköznapi felhasználók tweetjei legyenek promótálva, onnan jött, hogy általánosságban az ő hangjuk megbízhatóbbnak számít a közösségi média csatornáin. Egy átlagos felhasználótól származó ajánlás, aki pl. azonos városban is lakik, nagyobb hatást válthat ki, mint mondjuk ugyanez egy internetes hírességtől.

“Gyakran a legkevésbé vonzó részletek a legfontosabbak,” – mondta David Berkowitz, a MRY ügynökség CMO-ja (Chief Marketing Officer). “Azzal, hogy a Twitter a jogok kezelésével foglalkozó részletet megoldja, sokat segít, mert a közösségi médiában az ügyvédek nagy szerepet játszanak.”

A CES rendezvényen, a szokásos bemutatók mellett a Twitter vezetői találkoztak ügynökségek és márkák képviselőivel, bemutatva a tervezett irányokat, mely tartalmazta a “márka rajongóinak gyűjteményét, galériáját”.

A Twitter emellett bemutatott egy új, videók szerkesztésére szolgáltató szoftvert is bizonyos források szerint. A szerkesztő eszköz a SnappyTV-n keresztül lesz használható, mely egy, a Twitter által 2014-ben felvásárolt videós cég. A márkák arra használhatják az eszközt, hogy hosszabb videókat lerövidíthessenek vele, hogy azok jobban passzoljanak a Twitter, vagy a Vine felületeire. Az eszköz 6 másodperces videóklippek készítését teszi lehetővé.

“Válaszd ki a kedvenc 6 másodpercet bármelyik reklámból és átalakíthatod egy Twitter hirdetéssé.” – mondta egy ügynökség vezetője.

A Twitter összpontosítani kezdett a hirdetési élmény fejlesztésére, és a felhasználók márkák iránti elköteleződésének elősegítése része a jelenlegi stratégiának. Ezen a héten indította el a Twitter a “conversational ads” (kb. párbeszédes hirdetés) nevű szolgáltatást, ami a márkák rajongóit célozza és a kampányokkal való interakcióra sarkallja őket. Ez az új hirdetési egység is a jele annak, hogy a Twitter igyekszik hasznosítani a termékekkel kapcsolatos beszélgetéseket.

 

A digiday.com írása alapján.
Kép forrása: Wikimedia Commons