Pár hónap és azért kell izgulnunk, nehogy főnökünk meglássa, hogy munkaidőben nem Facebookozunk.

Érdekes utópia, de nagy rá az esély, hogy valóban így lesz, ugyanis hétfőn a Facebook bemutatta legújabb üdvöskéjét, a Workplace munkafelületét.

A korábban ‘Facebook at Work’ néven ismert felület most vált csak mindenki számára elérhetővé, annak ellenére, hogy már több mint 1000 cég és szervezet által tesztelve van egy bő éve.

Céges szinten ajánlott?

A Facebook célja az alábbi munkafelülettel a munkahelyek és közösségek munkájának egyszerűsítése és eredményességük növelése. Ehhez, egy a Facebook felületéhez igen hasonló rendszert adnak, amely teljes mértékben elhatárolódik személyes profilodtól és reklámokkal sem zavarja meg a zajló munkameneteket. A felületen megoszthatsz munkameneteket, kommunikálhatsz kollégáiddal, korlátlan tárhely áll a céges képek és videók rendelkezésére és ingyenes videóchatet is indíthatsz mikor szükséges.

A konkurens felületekkel (mint a Slack, a HipChat vagy a Yammer) szemben óriási előnye a Workplace-nek, hogy nagyban ismerős lesz a felület minden Facebookon regisztrált dolgozónak. Természetesen (ahogy azt fentebb írtam) a Workplace nem követeli meg a Facebook-os profil meglétét.

$?

A nonprofit cégek, illetve oktatási intézmények számára teljesen ingyenes, mindenki másnak pedig az alábbi táblázat szerint, a kollégák száma szerint alakul az összeg:

Alkalmazottak száma Fizetendő összeg alkalmazottaként
1 – 1000 3 $
1001 – 10 000 2 $
10 001 – 1 $

Mark Zuckerberg szerint a Workplace nyitott munkaközösségi felülete, nagyban hozzá fog járulni a cégek közötti és a cégeken belüli munkák sikerességéhez.

Saját vélemény

Laszlo Bock, A Google Titok című könyv szerzője szerint, a Google egyik óriási stratégiai előnye az volt, hogy korán felismerte, hogy minél inkább beavatják a cég minden egyes alkalmazottját minden egyéb projektbe, annál inkább nőni fog a vállalatba vetett bizalmuk és annál hatékonyabban dolgoznak, szem előtt tartva a közös célt és víziót.

Forrás: www.forbes.com