Webshoppal rendelkezők figyelem! Hirdetnétek az AdWords felületén?

Véleményem szerint a jól felépített fiók már fél siker, hisz sokkal átláthatóbbá, és kezelhetőbbé teszi a teljes hirdetési rendszert. Te is látod, hogy milyen termékek iránt van kereslet és azt is láthatod majd, hogy hol lehetne még javítani a folyamaton.

Hogy a fiók felépítése valóban a megfelelő stratégiai mentén történjen, most egy rövid cikk keretein belül összefoglalom, Én milyen tanácsokkal szoktam ellátni a webshop tulajdonosokat.

Jó előre gondold át

Mielőtt agresszív kulcsszókutatásba kezdenél, hogy rögtön megtaláld azokat a kifejezéseket amikre már hirdethetsz, nem árthat végiggondolni mit is szeretnél igazából értékesíteni.

A keresések átlagos havi száma egy fontos tényező, de elsősorban Neked kell tudnod, hogy mit éri meg hirdetni! Közel felesleges lehet olyan keresett termék hirdetésébe belefogni, amiből alig származik profitunk és ugyanígy hiába lehet egy nagyszerű és egyedülálló termékünk, ha egyszerűen nem keresnek rá, nem tudnak róla, nem érdeklődnek utána.

A legbiztosabb ezért, ha mindenek előtt egy üres papírra kategóriák alapján rendszerezed, hogy milyen termékeket érné meg hirdetni. Minden terméket megfelelően csoportosíts fejedben, hisz később kulcsszó szinten fogsz rájuk hirdetni, ami a lehető legspecifikusabb termékkategóriák meglétét fogja követelni.

Meríts ötletet webshopod felépítéséből! Senki nem mondta, hogy előröl, a nulláról kell ismét kitalálnod céged termékpiramisát. Nyugodtan építsd fel hirdetési fiókod úgy, ahogy annak idején webshopod szerkezete kialakításra került.

Mi a sláger?

Egy kis segítség a megfelelő termékek kiválasztásához: most mi a legjobban fogyó terméked? Mi az, amiért vásárlóid teljesen odavannak? (Ilyen termékednek lennie kell, ha nem tudod melyik az, javaslom kezdd el pontosabban mérni eladásaidat!)

Ha üzlethelyiséget vezetsz, kérdezd meg eladóidat, Ők mit tapasztalnak, szerintük mi a legkönnyebben értékesíthető terméked.

Teszt a lelke mindennek

Most, hogy már kulcsszó szinten látható, hogy milyen termékeket kell hirdetni, nincs más dolgunk, mint ezek alapján felépíteni a fiókot és elkezdeni tesztelni a stratégiát.

Sokan ilyenkor óvatos kezdést javasolnának, alacsony összeggel, de  meglátásaim szerint úgy jársz a legjobban, ha nagyobb összeggel indítod el még a tesztidőszakot is.

Egyrészt így hamarabb kiderül, ha mégsem kapnak úgy ajánlatod, terméked után mint sejtettük, másrészt pedig a megnövelt költségkeret több kattintót fog eredményezni, ami miatt hamarabb gyűlik össze a megfelelő mennyiségű látogató a remarketing indításához.

Tudd, mikor kell leállítani

Ne dönts elhamarkodottan egy kampány sorsáról, de ha messze többe kerül egy termék eladása, mint az azon lévő profit (és optimalizálással már sehogy sem  tudsz ezen javítani) akkor állítsd le azt.

Ez nem egyszerű feladat, hisz egy hirdető sem szívesen állít le olyan kampányt ami rengeteg érdeklődőt hoz, ugyanakkor ez a legjobb amit tehetünk. Ha a fiókon már valóban nincs mit javítani, akkor honlapunkon is körbe kell nézni. Jól felépített a landing oldal? Megfelelő az ajánlat célcsoportod számára? Csak ezen kérdések tisztázása és a szükséges változtatások elvégzése után indítsd újra leállított kampányaidat egy második körre.

Remélem a fenti tanácsokkal már közelebb hoztam annak lehetőségét, hogy hirdess az AdWords segítségével, ugyanis jelenleg ez az online hirdetési eszközök leghatásosabbika.