A közösségi oldalak megkönnyítik a kommunikációt és a kapcsolattartást márka és ügyfele között. Mi történhetett viszont akkor, ha a márka eddigi követői elkezdenek elpártolni a márkától és többé már nem kíváncsiak az üzenetére.

Nézzünk 4 olyan lehetséges problémát, amik felelősek lehetnek a fenti esetért:

  1. Túl sok a szleng vagy a szakmai zsargon

Az egyiktől túl komolytalan a másiktól túl unalmas és száraz lehet a márka kommunikációja. Mindez persze célcsoport függő, ezért jobb már az elején, egy nagyobb piackutatást, majd perszóna gyártást végezni és a kialakult célcsoport igényeihez igazítani a márkaüzenetet.

  1. Nincs személyisége az oldaladnak

Ha minden megosztott tartalmad külsős link vagy csak értékesítési bejegyzéseket jelenítesz meg a felületeden, akkor joggal számíthatsz a követők távozására. Az interneten egyéniségeket, véleményvezéreket, célokkal és misszióval rendelkező karaktereket követünk. Amíg ilyet nem alakítasz ki, nem lesz mibe “beleszeressenek” követőid.

  1. Próbálsz túl vicces lenni

Hasonlóan a szlenghez és zsargonhoz, sokan épp a humort erőltetik túlzottan. Érdemes próbálkozni, hogy láthasd mennyire nyitott rá követőtáborod, ugyanakkor semmiképp sem szabad erőltetni az egyértelmű rossz eredmények ellenére.

  1. Nem válaszolsz az üzenetekre

Ahogy azt a cikk elején említettem, a legnagyszerűbb a közösségi médiába továbbra is az, hogy közvetlen tudod tartani a kapcsolatot a célpiacoddal. Fontos tudni, hogy a célpiac el is várja ezt a folyamatos jelenlétet. Ha nem válaszolsz üzeneteikre, akkor nem tekintik valódinak és számodra is fontosnak a kettőtök közt lévő kapcsolatot. Ez pedig a közöny állapotába juttatja őket márkáddal szemben.

Összegezve

Vizsgáld meg márkád értékeit, üzenetét, majd vesd össze célcsoportod igényeivel, kommunikációs stílusával és csatornáival.  Tekints körbe konkurenseid között is, meríts példát vagy éppen ellenpéldát. Kísérletezz, de mindig figyelj a reakciókra és vond le a következtetéseket.
Sok sikert!:)

 

Forrás:  Social Media Today