Nagyon úgy néz ki, hogy a Pinterest ráérzett a fizetett hirdetések előnyére, ugyanis nem állt le a legutóbbi frissítésénél, újabb módosításokat közöl hamarosan hirdetési felületén.

A Pinterest felületén több, mint kétmilliárd keresés zajlik le, minden egyes hónapban, ezért nem is csoda, hogy mostantól majd meg lehet hirdetni a keresőjükbe gépelt kulcsszavakat.

Bár még az eszköz is tesztelés alatt van és továbbra sem tudunk sokat miképp fog történni a promótált Pinek megjelenítése, a cég szerint a havi keresések 97%-a nem márkákra és termékekre történik, hanem általánosabb, más hirdetők számára releváns kifejezésekre.

Nézzük részleteiben

Kicsit úgy kell elképzelni, mintha  a Google rendszerén, az AdWords-ön hirdetnénk a kiválasztott kulcsszavakra. Kezelhetjük majd őket csoport szinten és kulcsszóra szabottan is megadhatunk liciteket, amelyekkel versenybe szállhatunk majd a megjelenésért.

A különbség csak annyi, hogy míg AdWords-ön ilyenkor szöveg hirdetést jeleníthetünk meg, addig a Pinterest felületén már képes formában tudjuk megjeleníteni szolgáltatásunkat, termékünket. Ez sokkal kifejezőbb és a kreatív hirdetésnek is sokkal nagyobb teret engedő hirdetési forma.

Van lehetőség “Shopping” kampány létrehozására is, ami a készleten lévő termékeinkből választja ki a megjelenítetteket.

Bár kulcssszavak átemelésére is lesz lehetőség, a Pinterest saját belső statisztikáival segít majd nekünk, hogy milyen kulcsszavakra érdemes majd hirdetni.

Egyedül nem megy

Az eredmények méréséhez, kiértékeléséhez külső segítséget kértek, amit a Kenshoo vállalat személyében meg is kaptak.

Harmadik fél bevonása egy ilyen vállalat hirdetési rendszerébe talán még igen újnak tűnhet, ugyanakkor semmiképp sem egyedi lépés. A Snapchat is ilyesféle közreműködésekkel kívánja majd mérni felhasználói alkalmazáson kívüli tevékenységét.

Az alábbi videó segíthet elképzelni, hogy miképp fog zajlani a (nálunk természetesen nem elérhető) hirdetések futtatása:

 

Forrás:

https://business.pinterest.com/en/blog/

http://marketingland.com/