A growth-hacking lényege, hogy minél gyorsabban és minél kevesebb pénzből növekedjen az üzlet. Ezt általában technológiai, analitikai és kreatív megoldások felhasználásával lehet elérni. Nagyszerű marketingtechnika ez, főleg ha nem viszik túlzásba.

A clickbait, más szóval a kattintásvadászat már a múlté, az új platformok sokkal vizuálisabbak. Az emberek már átlátnak a hatásvadász főcímeken és nem kattintanak, már másra vágynak. Például ott van az Instagram Stories: egyszerű, vizuális, interaktív. Az Instagramon (a leíráson kívül) nincsenek kattintható linkek és ez igaz a Stories-ra is. Mégis belecsempésztek a fejlesztők egy lehetőséget, hogy a Stories-ból a weboldalra lehessen terelni a felhasználókat, felfelé kell legyinteni a kijelzőn. Ennek az az egyetlen hátránya, hogy egyáltalán nincsenek hozzászokva a felhasználók ehhez a mozdulathoz. A kattintáshoz vagy linkekre / gombokra bökéshez vagyunk szokva, nem pedig a felfelé legyintéshez.

Éppen ezért az okos marketingesek elkötelezetten próbálnak mindenféle technikával rávenni minket, hogy felfele legyintsünk és ezzel „kattintsunk” a linkjükre a Stories-ban. Van, aki egyszerűen kiírja, van, aki átgondolt grafikákat, emojikat használ. És ez rendben is van.

Megesett viszont, hogy egy kínai cipőgyártó cég teljesen más perspektívából állt a dologhoz. Ők úgy gondolták, nem írják ki szövegesen, hogy „legyints felfele”, de ikonokat, emojikat sem kívánnak használni. Ezek helyett inkább rajzoltak egy kamu hajszálat a hirdetésre. Igen, egy szép szál kamuhajat, ami olyan, mintha a kijelződön lenne. Mi volt ezzel a cél? Egyszerű: senki sem szereti a hajszálakat a kijelzőjén, ezért megpróbálja majd lesöpörni azt, ezzel pedig megtörténik a felfele legyintés gesztusa és így „megnyitjuk” a hirdetésben szereplő linket.

Okos ötlet? Igen, nagyon. Megtévesztő? Abszolút! Éppen ezért, amint észrevette a kis cselt az Instagram, azonnal eltávolította a reklámot és eltiltotta a cég profilját a platformon való reklámozástól.

A growth-hacking egy nagyon jó technika, de fontos, hogy őszintén használjuk. Egyrészt gratulálok a kamuhajszál kitalálójának, zseniális ötlet. Másrészt viszont nem tetszik a megtévesztés mögötte. Ráadásul az oldaladra kényszeríteni az embereket úgy, hogy azoknak szándékukban sem állt ellátogatni oda egyáltalán nem jó ötlet, mert lássuk be, nem sok eladásra vagy lead-re számíthatsz tőlük.

Te mit gondolsz? Tetszik a kamuhaj ötlete vagy sem?

Forrás: wersm.com